یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: جلسه کارگروه تحول اقتصادی با محوریت تصمیم‌گیری درباره نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، 27دی برگزار شد

در این جلسه تصمیم‌گیری درباره قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی به جلسات بعد موکول شد. محمدرضا فرزین سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی در گفت‌وگو با فارس درباره این نشست گفت: در نشست 27 دی  کارگروه تحول اقتصادی، تدوین اساسنامه سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها بررسی و قرار شد تا روز چهارشنبه کلیات اساسنامه تهیه و در کارگروه مطرح شود.

فرزین با بیان اینکه‌این سازمان باید با امکانات موجود دولتی شکل بگیرد، افزود: قرار شد بررسی کنیم ببینیم اگر بخواهیم اساسنامه شرکت‌های دولتی موجود را تغییر دهیم، کدام سازمان می‌‌تواند با تغییر اساسنامه به سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها تبدیل شود.

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی گفت: یکی از گزینه‌های مطرح، سازمان حمایت از تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان است که پیشنهاد آن توسط برخی از اعضا مطرح شده است.
فرزین با بیان اینکه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مجموعه وزارت رفاه شکل خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: قرار شد این موضوع بررسی و تا روز چهارشنبه نتایج کار به کارگروه تحول اقتصادی دولت ارائه شود.

فرزین درباره نحوه پرداخت یارانه نقدی هم گفت: نگاه اولیه پرداخت یارانه نقدی به 7 دهک بود، بنابراین همچنان پرداخت یارانه به 70‌درصد مردم و یا 2 خوشه اول ما مطرح است ولی قطعا به‌دنبال روش‌هایی هستیم که بتوانیم کمک‌هایی را به‌صورت پوشش‌های تامین اجتماعی در اختیار تمام آحاد جامعه قرار دهیم.

معاون وزیر اقتصاد بررسی تعرفه‌های انرژی را دومین محور بحث کارگروه تحول اقتصادی دولت ذکر کرد و افزود: در 2 جلسه قبل کارگروه نیز قیمت و سبدهای حامل‌های انرژی مورد بحث قرار گرفته بود.

وی توضیح داد: یکی از سناریوهای مدنظر ما این بود که اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در 3 فاز و در طول برنامه پنجم توسعه انجام شود، بنابراین بررسی شد اگر در هر فاز بخواهیم این گام‌ها را برداریم چگونه باید فرایندها طراحی شود.

معاون وزیر اقتصاد درخصوص قیمت‌های مورد نظر دولت برای حامل‌های انرژی در سال آینده تاکید کرد: دولت همچنان مشغول بررسی است، بررسی روند اصلاح قیمت‌ها در کارگروه طرح تحول ادامه دارد و هنوز هیچ قیمتی نهایی نشده است.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: سناریوهای مختلفی در سبد کالاهای مختلف برای اصلاح قیمت‌ها تا سقف مورد‌نظر قانون مطرح شده است، اما نظرات دیگری کماکان مطرح است و قرار شد پس از انجام بررسی‌های کامل‌تر، نتایج در نشست روز پنجشنبه کارگروه که در دفتر رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته فرزین در هفته ‌آینده نیز به احتمال قوی همایشی با حضور وزرا و معاونان مربوطه، استانداران و فرمانداران در وزارت کشور تشکیل و با حضور رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شدو طی آن بیشتر به تشریح ابعاد اجرایی طرح تحول برای بدنه اجرایی دولت پرداخته می‌شود.

اعلام تغییرات در سهمیه‌بندی و قیمت بنزین؛‌ به‌زودی

مشاور رئیس‌جمهور و رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور اعلام کرد: تصمیم‌گیری درباره سوخت، سهمیه بندی و قیمت بنزین از ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور گرفته شده و به ستاد هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها سپرده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد رویانیان هیچ‌کدام از اظهار نظرهای اخیر درباره سهمیه بندی و قیمت بنزین را در سال آینده تایید نکرد و گفت: مسئله بر سر این است که ببینیم از 7 انرژی‌ای که مردم به‌صورت مستقیم با آنها سروکار دارند کدام یک اثر بخشی بیشتری دارد که باید درباره آنها تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: درباره هر گونه تغییری در بحث سوخت چه از نظر قیمت و چه از نظر اصل سهمیه بندی در ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود. مشاور رئیس‌جمهور در پاسخ به اینکه تصمیمات این ستاد درباره سوخت چه زمانی اعلام می‌شود؟ گفت: به‌زودی اعلام می‌شود.

کد خبر 99681

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز