گروه شهری: مدیر دفتر پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور از ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست برای مشخص شدن اقدامات دستگاه‌ها در ارتباط با برنامه کاهش آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر محمدرضا وکیلیان از  ارسال نامه‌ای از دادستانی کل کشور به ریاست سازمان محیط‌زیست در تاریخ 22/10/88 خبر داد و گفت: به‌دنبال اظهارات مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو مبنی بر عدم‌اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوای تهران و عدم‌تخصیص بودجه کافی‌که حاکی ازعدم‌مسئولیت پذیری وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها در اجرای این برنامه‌است،

نامه‌ای به معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ارسال و طی آن نگرانی دادستانی را از وضعیت آلودگی هوا اعلام کردیم.

مدیر دفتر پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور تصریح کرد: در نامه ارسال شده درباره دلایل عدم‌اجرای کامل این برنامه و اینکه چه وزارتخانه‌هایی از همکاری لازم خودداری کرده‌اند ،سؤال کرده‌ایم. ازسوی دیگرحسن بیادی، نایب‌رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از دادستان کل کشور خواست تا به‌عنوان مدعی‌العموم از افرادی که در 10 سال گذشته زیربار اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوای تهران نرفته‌اند، شکایت کند.

مدیریت و نظارت خوب نبوده است

ازسوی دیگررئیس ستادمحیط زیست شهرداری تهران نیز گفت: برنامه کاهش آلودگی هوا در 4 سال گذشته به طرز خوبی مدیریت و نظارت نشده است.

محمدهادی حیدر‌زاده، با بیان این مطلب به همشهری تاکید کرد: در بحث اینکه آیا طرح جامع کاهش آلودگی هوا به خوبی اجرا شده یا نه باید بگویم که در 4 سال گذشته که این طرح به‌عهده سازمان حفاظت از محیط‌زیست بوده، خوب مدیریت و نظارت نشده است.

وی ضمن پیشنهاد ورود قوه‌های مجریه و قضاییه به موضوع طرح کاهش آلودگی هوا افزود: باید قوه‌های مجریه و قضاییه نیز برای نظارت بهتر بر طرح و همچنین برخورد قضایی با ناقضان طرح ورود پیدا کنند. ما درمدیریت شهری، از حضور قوه‌های مجریه و قضاییه استقبال می‌کنیم.

وی در مورد صحبت‌های محمدی‌زاده، رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست درباره مشکلات موجود در شهر تهران برای اختصاص زمین ویژه جایگاه سی ان جی نیز عنوان کرد: به‌نظر من طرحی که مصوب شده و طبق آن قرار بود شهرداری برای احداث پمپ گاز،زمین بدهد غیرکارشناسی بوده است.

این امر طبق تفاهمی در زمان شهردار وقت و سازمان حفاظت از محیط‌زیست صورت گرفته بود. البته با وجود این شهرداری نیز تا حد امکان زمین‌هایی را که موجود بوده و 40 قطعه می‌شد، تحویل داده است. در حال حاضر نیز 28 ایستگاه فعال شده است.

پیش از این محمدجواد محمدی‌زاده رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست درباره راه‌اندازی مراکز سی ان جی گفته بود که تنها 50 درصد طرح محقق شده است.

کد خبر 99629

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز