همشهری آنلاین: وزارت دفاع آمریکا از افزایش بی‌سابقه آمار خودکشی در میان نظامیان این کشور و رسیدن آن به بالاترین حد خود در سال 2009 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، میزان خودکشی در ارتش آمریکا درسال 2009 به 160 نفر رسید.

این در حالی است که پیش از این کارشناسان دفاعی آمریکا نسبت به افزایش میزان خودکشی در میان نظامیان هشدار داده بودند.

بر اساس این گزارش، علت افزایش میزان خودکشی در میان نظامیان آمریکایی هنوز مشخص نیست.[آشنایی با پایگاه‌های نظامی آمریکا در جهان]

هر چند گزارش‌های زیادی درباره وجود بیماری‌های روحی-روانی در میان نظامیان آمریکایی بازگشته از عراق و افغانستان وجود دارد اما نکته قابل اهمیت درباره افرادی که در سال گذشته میلادی در ارتش آمریکا دست به خودکشی زده اند این مطلب است که یک سوم از این افراد هرگز به افغانستان و یا عراق اعزام نشده بودند.

در همین رابطه دریادار مایکل مولن رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به فرماندهان ارتش دستور داده که به افراد زیردست خود بگویند که هیچ کس به دلیل داشتن بیماری بویژه بیماری های روحی مورد تمسخر و ریشخند همقطاران خود قرار نمی‌گیرد.

در همین رابطه چندی پیش یکی از فرماندهان وزرات دفاع آمریکا از وجود بیماریهای مغزی در نزد نظامیان آمریکایی بازگشته از جنگ عراق و افغانسیتان خبر داد.

ژنرال لوری ساتون رئیس بخش بهبود بهداشت روانی و آسیبهای مغزی پنتاگون با اعلام این مطلب در ادامه گفت: یافته‌های من نشان می‌دهد که 10 تا 20 درصد نظامیان آمریکایی بازگشته از جنگ عراق و افغانستان از صدمات مغزی رنج می‌برند.

بر همین اساس، 5 درصد از این افراد نیازمند دریافت خدمات ویژه پزشکی هستند.

این درحالی است که ارتش آمریکا از سال گذشته تحقیقاتی را درباره بیماریهای مغزی و روانی افراد خود آغاز کرده است.

چندی پیش نیز اعلام شد که آمار خودکشی در میان نظامیان آمریکایی در سال 2008 میلادی در مقایسه با سال پیش از آن شش برابر شده است.

بر اساس این گزارش، در سال 2007 حد‌اقل 108 نفر از نیروهای ارتش دست به خودکشی زدند که در مقایسه با سال قبل شش برابر رشد را نشان می‌دهد. یک چهارم از این خودکشی‌ها در عراق رخ داده است.

بر اساس این گزارش، آمار خودکشی نیروهای ارتش آمریکا آنچنان رو به افزایش است که برای بسیاری از مقامات این کشور نگرانیهایی ایجاد کرده است. علاوه بر افزایش بی ‌سابقه خودکشی در نیروهای ارتش، تعداد زیادی از آنها نیز در خشونتهای عراق و افغانستان کشته شده ‌اند.

کد خبر 99613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز