همشهری آنلاین: لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا درباره عواقب ناخواسته هر گونه حمله نظامی به ایران بر سر برنامه اتمی این کشور، هشدار داده است.

پنتاگون

به گزارش پرس تی وی به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس پنتاگون روز پنجشنبه (19 آبان) گفت، این حمله می‌تواند تاثیرات جدی بر منطقه داشته باشد که این مسأله تاثیر جدی بر نیروهای آمریکایی در منطقه خواهد داشت.

وی این اظهارات را پس از سخنان تهدید­آمیز اخیر مقامات اسرائیلی علیه ایران و آزمایش موشک بالستیک قاره پیما تهران مطرح کرده است.

شیمون پرز رئیس رژیم اسرائیل روز یکشنبه تهدید کرد حمله به جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش محتمل شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و ایهود باراک وزیر دفاع رژیم اسرائیل در تلاش برای متقاعد کردن کابینه برای حمله نظامی به ایران هستند.

این در حالی است که آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب ایران روز پنجشنبه 19 آبان تصریح کردند: هرکس که فکر تجاوز به جمهوری اسلامی ایران در مخیله‌اش خطور کند، باید خود را آماده دریافت سیلی‌های محکم و مشت‌های پولادین ارتش، سپاه و بسیج و در یک کلام ملت بزرگ ایران کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش اخیر خود، ایران را به انجام فعالیت‌های مربوط به ساخت تسلیحات اتمی پیش از سال 2003 متهم کرده و افزوده است، این فعالیت‌ها ممکن است ادامه داشته باشد.

این درحالی است که ایران ضمن رد این گزارش، آن را گزارشی غیرحرفه‌ای و با انگیزه سیاسی خوانده که تحت فشارهای سیاسی آمریکا تهیه شده است.

پانتا همچنین گفته است واشنگتن مذاکراتی را با متحدانش انجام داده تا پس از انتشار گزارش جدید آژانس، تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند.

واشنگتن و تل­آویو بارها با طرح ادعاهایی درباره تلاش تهران برای دست‌یابی به سلاح‌های اتمی، ایران را به حمله نظامی تهدید کرده‌اند.

این در حالی است که ایران تاکید دارد به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) و از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حق دست‌یابی به فناوری اتمی برای اهداف صلح آمیز برخوردار است.

کد خبر 150880
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز