گروه ورزشی: تعلیق و محرومیت، دو واژه آشنایی که این روزها فوتبال ما را تهدید می‌کند. فوتبال ما را چه شده است که پس از جام‌جهانی از آسمان و زمین برایش می‌بارد.

مشروط کردن تعلیق را مگر فیفا اعلام نکرده بود. سه‌شنبه 14 آذر زمانی است که فیفا برای نشست و گفت‌وگو با ایران تعیین کرده است تا دو نماینده از ایران و سه نماینده از فیفا بتوانند راه‌حلی برای رفع تمام سوءتفاهم‌ها و احتمالاً اشتباهات پیدا کنند. فیفا روی اصل استقلال هر فدراسیون پافشاری دارد و در این راه هر نوع دخالتی را در امور فدراسیون از جانب هر شخصیتی منتفی می‌داند و با آن برخورد می‌کند. مسئولان ورزش ما نیز باید این حکم اعلام شده را در مورد فدراسیون بپذیرند و روشی را انتخاب کنند که از این نوع دخالت‌ها پرهیز کند.

سه‌شنبه 14 آذر باید طرح فیفا را بپذیریم و با شهامت انتخابات آزاد را هرچه زودتر برگزار کنیم و بندهای اساسنامه را نیز ترمیم و تصحیح کنیم تا دچار محرومیت سنگینی نشویم. اگر در نشست روز سه‌شنبه با طرح فیفا موافقت کنیم فرصت خواهیم داشت تا رئیس فوتبال را انتخاب و اساسنامه خود را نیز تنظیم کنیم. وگرنه در روز 12 دسامبر محرومیت ما اعلام و تیم‌های ما از حضور در قرعه‌کشی مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا و جام باشگاه‌های آسیا محروم خواهند شد. گفته‌های سپ‌بلاتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در مورد ایران چندان تند و شدید نبود. بلاتر گفته است که ایرانی‌ها شرایط و راه ‌حل ما را خواهند پذیرفت، ما پلیس نیستیم. فوتبال ایران به‌دلیل دخالت‌های سیاسی به حالت تعلیق درآمد و ایران باید انتخابات تازه‌ای انجام دهد. ما به‌طور مشروط تعلیق را برداشتیم و باید تا روز سه‌شنبه نقشه راه را به اجرا درآورند تا دچار تعلیق نشوند. بلاتر با خوشبینی می‌گوید: ایران شرایط تازه را خواهد پذیرفت و همه چیز در جای خود قرار خواهد گرفت.
سازمان تربیت‌بدنی در چنین شرایطی باید از شخصیت‌های با تجربه و آشنا به امور و زبان بین‌المللی بهره بگیرد. در کمیته پنج نفره ما نیاز به دو شخصیت فوتبالی داریم و تنظیم اساسنامه نیز کار حاد و دشواری نیست. گروهی که به زوریخ رفتند، چگونه صبح ششم آذر به زوریخ رفته‌اند و همان شب بازگشته‌اند و دستاورد آنها از این سفر چه بوده است؟ به هر جهت فوتبال تا روز سه‌شنبه فرصت دارد تا نسبت به نقشه راه (طرح فیفا) موافقت خود را اعلام کند. شاید فوتبال ما تا تشکیل مجمع دچار محرومیت شود، اما حرکت صحیح سازمان تربیت‌بدنی در این مقطع بسیار بااهمیت است که بتواند با حضور اورس لنزی دبیرکل سوئیسی فیفا شرایط تازه را برایش تشریح و موافقت خود را برای نقشه راه اعلام کند. هر تصمیم نادرستی که توأم با تدبیر نباشد لطمه شدیدی به فوتبال و ورزش ما وارد خواهد کرد.

کد خبر 9951

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز