شنبه ۴ آذر ۱۳۸۵ - ۰۴:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: روابط عمومی فدراسیون فوتبال ایران در پی محرومیت فدراسیون فوتبال ایران از فعالیت‌های بین‌المللی توسط فیفا، بیانیه‌ داد

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن برای ایرنا نمابر شد، چنین آمده است:
بیانیه شماره یک فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی
ملت شریف و بزرگ ایران
اکنون که با بیانیه فدراسیون بین‌المللی فوتبال " فیفا" ، فدراسیون جمهوری اسلامی ایران از فعالیتهای بین‌المللی محروم گردیده است وظیفه خود می‌دانیم برخی حقایق را در این رابطه به اطلاع مردم بزرگوار کشورمان برسانیم.

برای این فدراسیون در فضای بعداز مسابقات جام جهانی بازگردانیدن آرامش، استقرار نظم، پرهیز از خود محوری، استفاده از آراء و نظرات خبرگان ، تکیه بر توان مربیان داخلی، جلوگیری از حیف و میل و از همه مهمتر عمل به قانون سرلوحه کار قرار گرفت لیکن برخی از مغرضین و سودجویان منفعت از کف داده با استفاده از روابط غلطی که در سالیان گذشته ایجاد کرده بودند بدون توجه به سرنوشت فوتبال مملکت با ارسال اطلاعات غیر واقعی و رایزنی‌های متعدد تصمیمی را برای فوتبال کشور رقم زدند که بشدت مورد علاقه دشمنان کشور و فوتبال بود.

مردم بزرگوار ایران بهتر است بدانید که:
‪ - ۱‬در پنج ماه گذشته مکاتبات متعددی با فدراسیون بین‌المللی فوتبال "فیفا" و کنفدراسیون فوتبال آسیا( آ اف سی ) صورت گرفته و وضعیت فوتبال ایران تشریح گردیده است.

‪ -۲‬مشکل اساسنامه فدراسیون فوتبال از چهار سال پیش در جریان بوده لیکن تا قبل از جام جهانی هیچ اقدامی نشده بود و تا ‪ ۱۰‬دی ماه ‪ ۱۳۸۵‬نیز فرصت برای اصلاح آن وجود داشته و این فدراسیون نظیر ‪ ۴۳‬کشور دیگر آسیایی که چنین مشکلی را دارند در حال اصلاح اساسنامه خود می‌باشد.

‪ - ۳‬در جلسه ‪ ۲۴‬آبان " فیفا " و در صورتجلسه مربوطه در خصوص برخی فعالیت‌های فدراسیون ایران اطلاعات درج شده که مشخصا از یک منبع داخلی مورد وثوق "فیفا" ارسال شده و عجیب‌تر اینکه در آن حقایق وارونه جلوه داده شده است از جمله اینکه درخواست نمایندگان محترم مجلس برای تغییر ساعت یک مسابقه در ماه مبارک رمضان دخالت در فوتبال جلوه داده شده است.

‪- ۴‬ در تمام سالهای گذشته موفقیت‌های فوتبال مدیون حمایت‌های و کمک‌های مالی و معنوی دولت می‌باشد. هزینه‌های ساخت و تعمیر و نگهداری ورزشگاهها، اعتبارات باشگاههای دولتی و کمک مالی مکرر به فدراسیون متضمن بقای حیات فوتبال بوده و مطمئنا بدون این کمکها فوتبال هیچگاه به این درجه از موفقیت نمی‌رسید.

‪ - ۵‬باهمه جفایی که به فوتبال پر آوازه و پر افتخار کشورمان آن هم بیشتر از ناحیه برخی مغرضین داخلی رفته است این فدراسیون با استفاده از همه ابزار و امکانات و مذاکرات در رایزنی‌های خود برای رفع اتهامات و احقاق حق فوتبال کشور ادامه داده و معتقد است از طریق مذاکره مشکلات قابل حل است هر چند حق خود را در مراجعه به دادگاه حکمیت ورزشی که مورد تایید "فیفا" نیزمی‌باشد محفوظ می‌دانیم.

در پایان وظیفه خود می‌داند مراتب تشکر و قدردانی فدراسیون را از حمایت ها و پشتیانی‌های ریاست محترم جمهور، هیات محترم دولت، مجلس محترم شواری اسلامی، مسئولین محترم نظام و مردم شریف و انقلابی ایران اعلام داشته و بر استواری قدم و استقلال رای فدراسیون در دفاع از حقوق فوتبال مملکتمان تاکید نماید.

 

کد خبر 9291

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز