همشهری آنلاین: حسین شمس پس از انتخابش به عنوان سرمربی سال فوتسال جهان گفت: این سقف آرزوهای ما نیست. سقف آرزوهای ما رسیدن به فینال جام جهانی 2012 است

به گزارش ایسنا، یکی از صحنه‌های به یادماندنی در جام جهانی 2008 تصویر گریان حسین شمس پس از صعود ایران به مرحله نیمه نهایی جام جهانی بود. صحنه‌ای که بارها از تلویزیون برزیل پخش شد.

امروز پس از انتخاب شمس به عنوان برترین سرمربی فوتسال جهان و پس از این که خبرنگار ایسنا شمس را در جریان این انتخاب قرار داد، بغض گلوی سرمربی تیم ملی را گرفت.

شمس با صدایی لرزان به خبرنگار گفت: واقعا صحبت کردن برایم سخت است. نه اینکه نتوانم این انتخاب را باور کنم. برایم سخت است که خارجی‌ها چنین رفتاری را با ما می‌کنند اما در داخل توجه چندانی به فوتسال نمی‌شود. نمی‌خواهم این افتخار به نام من ثبت شود. این افتخار برای تمام مربیان فوتسالی است که با کمترین امکانات و با مظلومیت تمام کار می‌کنند و بازیکنان آماده‌شان را در اختیار ما قرار می‌دهند. این انتخاب و همچنین انتخاب تیم ملی فوتسال ایران به عنوان بهترین تیم جهان ثابت می‌کند که فوتسال شایسته احترام بیشتری است. نشان می‌دهد که مربی ایرانی با وجود امکانات کمی که دارد شایسته است و اگر توجه بیشتری شود اتفاقات بزرگتر هم در راه خواهد بود. با این حال این سقف آرزوی ما نیست. سقف آرزوی ما حضور در دیدار نهایی در جام جهانی 2012 است و اطمینان دارم این معجزه اتفاق می‌افتد.

وی درباره انتخاب تیم ملی فوتسال ایران به عنوان تیم برتر سال 2009 گفت: در سال 2009 تقریبا هیچ بازی رسمی نداشتیم. اما در جام گرندپری شرکت کردیم. هشت بازیکن اصلی‌مان به دلیل حضور در ترکیب فولاد ماهان نتوانستند به همراه ما به برزیل سفر کنند. و ما با تیمی جوان وارد مسابقات شدیم و به مقام نایب قهرمانی رسیدیم . اتفاقی که موجب تعجب همه شده بود.

شمس افزود: پس از آن در جام کنفدراسیون‌ها شرکت کردیم در داخل برخی سعی کردند ارزش این مسابقات را که زیر نظر فیفا برگزار می‌شد، کم کنند. اما به غیر از قهرمان اروپا قهرمانان دیگر قاره‌ها حاضر شده بودند. در این مسابقات هم با تمام قدرت قهرمان شدیم. این اتفاق دور از چشم کارشناسان فوتسال جهان نماند. تیم امید ایران هم قهرمان مسابقات سالنی آسیا شد. باید از فدراسیون فوتبال و به ویژه شخص ترابیان تشکر کنم که با وجود اینکه فوتسال کمیته بین‌الملل ندارد اما با روابط خارجی عالی که دارد شرایط را برای حضور تیم ایران در تورنمنت‌های مختلف فراهم کرد. هر روز ما با پیشنهادهایی مواجه می‌شویم اما سعی می‌کنیم که حریفانمان را با وسواس تمام انتخاب کنیم. تلاشمان این است که نام فوتسال ایران که متعلق به جمهوری اسلامی ایران است را به راحتی خرج نکنیم.

شمس درباره برنامه‌های آینده تیم ملی فوتسال ایران گفت: مسابقات قهرمانی ازبکستان را در پیش رو داریم. سال 2006 تنها باری بود که ما در ازبکستان نتوانستیم قهرمانی در آسیا را تکرار کنیم اما امسال می‌خواهیم این خاطره بد را از ذهن هواداران پاک کنیم. امسال با قدرت تمام به مسابقات می‌رویم و جام قهرمانی را به کشورمان می‌آوریم. پس از آن به جام گرندپری برزیل می‌رویم جایی که تا به حال دو بار نائب قهرمان شدیم. قول می‌دهم اگر با تیم اصلی به مسابقات برویم خطرات بسیاری را برای برزیل ایجاد کنیم. می‌خواهیم مقابل برزیل دیگر پیش بازنده نباشیم. می‌خواهیم وقتی با اسپانیا، ایتالیا و برزیل بازی داریم کسی نتواند نتیجه را پیش‌بینی کند. و امیدوارم طلسم پیروزی بر ابر برزیل در سال 2010 شکسته شود.

وی در ادامه درباره بازی شب گذشته تیم ایران بر ابر بلژیک گفت: بازی را بسیار بد شروع کردیم و دو بر صفر از حریف عقب افتادیم بعد از تایم اوتی که گرفتیم توانستیم چهار بر دو از حریف جلو بیافتیم. من سعی می‌کنم هیچ موقع در مورد داوری صحبت نکنم اما در بازی پنجشنبه شب داور خیلی سریع ما را پنج خطایی کرد و دو گل آخر ر ا از روی نقطه پنالتی خوردیم.

نقطه برجسته این بود که بیش از دو هزار هوادار ایرانی از سراسر اروپا برای تشویق تیم ایران خودشان را به بلژیک رسانده بودند. این در حالی است که هواداران بلژیکی تعدادشان به کمتر از 100 نفر می‌رسید. این نشان می‌دهد که فوتسال برای تمامی ایرانی‌ها اهمیت دارد.

شمس افزود: در بازی پنجشنبه از تمامی بازیکنان استفاده کردیم و تلاشمان این است که تیم دوم ایران را شناسایی کنیم.

کد خبر 99498

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز