گروه بین‌الملل: وزارت دفاع عربستان 23دی اعلام کرد که در نبردهای 2 روز اخیر نظامیان این کشور در مرز با یمن صدها تن از شیعیان حوثی کشته شده‌اند.

هنوز صحت ادعای سعودی‌ها توسط منابع مستقل تایید نشده‌است اما این نخستین بار است که عربستان رسما تایید می‌کند که دست به کشتار شیعیان حوثی شمال یمن در حجمی چنین گسترده زده‌است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت دفاع عربستان به رسانه‌های این کشور گفت که در نبرد برای بازپس‌گیری منطقه‌ای مرزی از حوثی‌ها، 4 سرباز سعودی هم کشته شده‌اند.
خالد بن سلطان، معاون وزیر دفاع عربستان در بازدید از گردان‌های نظامی این کشور در جنوب عربستان تاکید کرد: از زمان آغاز درگیری‌های نیروهای سعودی با شبه‌نظامیان حوثی تاکنون 82 نیروی سعودی کشته شده‌اند.

در همین حال روز سه‌شنبه ارتش یمن از کشته شدن 19 تن از حوثی‌ها در نبرد سنگین منطقه قدیمی شهر صعده خبر داد. حوثی‌های شمال یمن اکنون 6 ماه است که زیر آتش سنگین نظامیان یمن و همچنین ارتش عربستان قرار دارند و به سختی مقاومت می‌کنند.
دیروز خالدبن سلطان گفت: به حوثی‌ها ضرب‌الاجلی داده‌شد که منطقه را ترک کنند. بعد از اتمام این مهلت، آتش‌باری سنگین شروع شد و صدها تن از حوثی‌ها کشته شدند.

در همین حال،23 دی مقامات یمنی از کشته شدن یکی از رهبران القاعده در این کشور در درگیری با ارتش در استان شبوه خبر دادند.

به گزارش الجزیره، استاندار شبوه با اعلام این خبر گفت: عبدالله محدار، رهبر یکی از هسته‌های مهم القاعده در یمن روز چهارشنبه در محل اختفایش کشته شد.
در همین حال وزیر امور خارجه یمن مخالفت کشورش را با استقرار نیروهای بین‌المللی در خاک یمن اعلام کرد و گفت: یمن با هرگونه تصمیمی که از کنفرانس لندن در جهت نقض حاکمیت این کشور صادر شود، مخالف است.

وزیر امور خارجه یمن درخصوص سفر قریب‌الوقوعش به آمریکا و دیدار با مقام‌های این کشور گفت: پرونده تروریسم و همکاری‌های امنیتی و نظامی جزء برنامه‌های موجود در جدول کاری این سفر خواهد بود.

برخی منابع خبری از اختلاف دولت یمن با آمریکا بر سر عملیات نظامی در این کشور علیه شبه‌نظامیان القاعده خبر می‌دهند.

کد خبر 99451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز