با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، سهمیه سوخت خودروها کم نمی‌شود، اما بهای بنزین در یک روند پلکانی افزایش ‌می‌یابد.

سیدنورالدین شهنازی‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی پالایش وپخش فراورده‌های نفتی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، امکان افزایش بهای بنزین با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را رد نکرد و گفت: این مسئله در دولت و مجلس در حال بررسی است و پس از نهایی شدن، قیمت دقیق بنزین مشخص خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی کشور عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که با اجرای آن، سهمیه‌بندی ادامه پیدا کند؛ با این تفاوت که قیمت سوخت در یک روند پلکانی برای رسیدن به قیمت واقعی، در مدت چند سال افزایش یابد، اما سهمیه سوخت کم نشود. 

شهنازی‌زاده ادامه داد: برای مثال اگر قیمت بنزین لیتری 300 تومان تصویب شد، قیمت سوخت سهمیه‌ای با نرخ کمتری از نرخ یاد شده در کشور عرضه و بنزین سوپر نیز با نرخ آزاد توزیع شود.

وی در تشریح دیدگاه‌های خود افزود: پیش‌بینی‌های لازم در باره چگونگی میزان و قیمت سوخت درصورت اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در شرکت ملی پالایش و پخش انجام شده، ولی تصمیم نهایی در این زمینه به‌عهده دولت است.

این مقام دولتی روند واگذاری پالایشگاه‌های کشور به بخش خصوصی و مشارکت این بخش در ساخت پالایشگاه‌های جدید را درحال انجام توصیف کرد و گفت: تلاش ما این است که پالایشگاه‌ها ی آماده برای واگذاری، سودآور و اقتصادی باشند.

وی همچنین تضمین خرید فراورده‌های پالایشگاهی به قیمت‌ بین‌المللی، تامین بموقع خوراک پالایشگاه‌ها، همچنین معافیت مالیاتی برای پالایشگاه‌هایی که در مناطق آزاد احداث شود را از جمله تسهیلاتی اعلام کرد که برای تشویق بخش خصوصی در نظر گرفته شده است

کد خبر 99312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز