گروه شهری: پل بزرگراه شهید همت با تقاطع بزرگراه شهید باکری (آسیا) به همراه هزار و 600 متر از بزرگراه شهید باکری 22دی با حضور محمدباقر قالیباف به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: بهبود و تکمیل شبکه بزرگراهی تهران و کاستن ترافیک منطقه شهران و جنت‌ آباد و تسهیل در رفت‌وآمد شهروندان و تقسیم بار ترافیکی بزرگراه‌های شیخ فضل‌الله نوری، یادگار امام و شهید همت از اهداف احداث بزرگراه شهید باکری است که با بهره‌برداری از این مسیر و تقاطع همت، قسمتی از اهداف این پروژه تحقق می‌یابد.

مازیار حسینی افزود: این پروژه شامل یک مسیر اصلی بزرگراهی به طول هزار و 600 متر و در 2 باند رفت و برگشت و کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی در وسط بزرگراه و پل همت به همراه 2 رمپ و 4 لوپ است.

وی تاریخ شروع احداث پل همت را در سال 86 اعلام و تصریح کرد: تاریخ شروع مسیر اصلی بزرگراه در مرداد ماه سال‌جاری بوده و در کمتر از 5 ماه کل مسیر بزرگراه به پایان رسیده است اما بیشترین زمان برای بهره‌برداری از پروژه صرف ساخت پل همت شده‌‌است.

به گفته حسینی، کاهش ترافیک ورودی و خروجی آزاد راه تهران- کرج و بزرگراه‌های ستاری، یادگار امام و شیخ فضل‌الله و تقسیم ترافیک در آزادراه تهران - کرج و بزرگراه‌های رسالت و همت و سهولت ترافیک برای مسیرهای غرب تهران و نیز حذف چراغ‌ تقاطع بزرگراه‌ همت با جنت‌آباد از دیگر اثرات ترافیکی احداث این پل است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران هزینه‌های اجرایی پل همت را در حدود 10 میلیارد تومان دانست و اظهار داشت: 5 میلیارد تومان نیز برای ساخت بزرگراه آسیا هزینه شده است.

همچنین برای ساخت این بزرگراه صرفه‌جویی صورت‌گرفته که عمده آن در بحث معارضان ملکی و تاسیساتی است که در حدود 500 میلیون تومان بوده است.

پل همت یکی از اصلی‌ترین تقاطع‌های بزرگراه شهید باکری است که با بهره‌برداری از آن، آخرین مراحل ساخت این بزرگراه تکمیل می‌شود. با بهره‌برداری از این تقاطع، تنها 2 تقاطع دیگر باقی خواهد ماند تا این بزرگراه به‌طور کامل مورد بهر‌ه‌برداری قرار گیرد.

کد خبر 99308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز