یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

گروه حوادث: سرکرده باند قاچاق مواد‌مخدر که از سوی پلیس 3 استان تحت تعقیب بود، هنگام قاچاق محموله 5/2تنی به کرج به دام افتاد.

سال گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر استان تهران در جریان 2 عملیات جداگانه
10 عضو باندی را دستگیر کردند که قصد داشتند 7 هزار و 500کیلوگرم مواد‌مخدر را به کرج قاچاق کنند.

بازجویی از اعضای این باند نشان می‌داد که سردسته قاچاقچیان مرد 30ساله‌ای به نام کاظم است که همزمان با دستگیری همدستانش، در جریان ماجرا قرار گرفته و توانسته بود بدون بر جا گذاشتن ردی از خود ناپدید شود.

درحالی‌که ردیابی‌ها برای دستگیری کاظم ادامه داشت، ماموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد این قاچاقچی حرفه‌ای پیش از این نیز از سوی پلیس 3 استان تحت تعقیب بوده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که او باندهای مختلف مواد‌مخدر را از استان‌های شرقی کشور به سمت مرکز، شمال و غرب کشور هدایت می‌کند و از این طریق دست به قاچاق محموله‌های بزرگ مواد‌مخدر می‌زند.

ماموران که می‌دانستند با یک تبهکار تمام‌عیار روبه‌رو هستند، بررسی‌ها برای یافتن ردی از او را ادامه دادند و با شناسایی تمامی افرادی که احتمال می‌رفت با کاظم در ارتباط باشند، آنها را زیرنظر گرفتند.

این تحقیقات سرانجام نتیجه داد و ماموران متوجه شدند قاچاقچی حرفه‌ای قرار است در دی‌ماه یک محموله بزرگ مخدر را به استان تهران انتقال دهد. با این اطلاعات، تیم‌های اطلاعاتی- عملیاتی پلیس وارد عمل شدند و توانستند کاظم را که قصد داشت 5/2تن مواد‌مخدر را از استان‌های شرقی کشور به کرج قاچاق کند، ردیابی کنند.

به محض ورود این محموله به استان تهران، ماموران به تعقیب تریلی‌ای که حامل محموله بزرگ بود پرداختند و موفق شدند کاظم را در کرج شناسایی کنند. زمانی که این مرد و دیگر اعضای باند برای بازدید محموله 5/2تنی، خودشان را به تریلی رسانده بودند، در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند و همراه محموله کشف شده، به اداره پلیس انتقال یافتند.

سردار علیرضا اکبرشاهی- فرمانده انتظامی استان تهران- صبح 20دی با اعلام این خبر گفت: در این عملیات 12 نفر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند و بیش از 5/2 تن هروئین، ‌تریاک، مرفین و حشیش که به طرز ماهرانه‌ای در دیواره تریلی جاسازی شده بود، از آنها کشف و ضبط شد.

کد خبر 99207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز