گروه حوادث: خریدار عتیقه بعد از اینکه توانست قاچاقچیان را فریب دهد و محموله 20 میلیون تومانی را 9 میلیون تومان از آنها بخرد، با خوشحالی به خانه رفت غافل از اینکه محموله‌ای که او خریده بود، قلابی است و هیچ ارزشی ندارد

چندی قبل مردی با مراجعه به شعبه 103 دادگاه شهر‌قدس مدعی شد از سوی چند زورگیر حرفه‌ای هدف دستبرد میلیونی قرار گرفته است.این مرد گفت: مدتی قبل، زمانی که از بانک خارج شدم و قصد سوار شدن به‌خودروی شخصی‌ام را داشتم، ناگهان از سوی سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت که مسلح به چاقو بودند، مورد حمله قرار گرفتم و آنها با تهدید 9میلیون تومان پولم را به سرقت بردند.

بعد از اظهارات مالباخته، گروهی از ماموران به دستور قاضی ولیعهدی وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان را آغاز کردند. ماموران در نخستین اقدام به چهره‌نگاری از سارقان پرداختند اما شاکی که ابتدا مدعی شده بود چهره سارقان را به خوبی به خاطر دارد، این بار ادعا کرد قادر به یادآوری چهره آنها نیست.

همین اظهارات ضد‌و‌نقیض مرد جوان باعث شد که پلیس به وی مشکوک شود و ماموران با این فرضیه که ماجرای سرقت یک ماجرای ساختگی است، تحقیقات خود را ادامه دادند.
شاکی زمانی که متوجه شد ماموران متوجه دروغ‌پردازی‌های او شده‌اند، حقیقتی را برملا کرد که از فعالیت یک باند بزرگ قاچاق عتیقه حکایت داشت.

این مرد گفت: مدتی قبل در بازار با مردی آشنا شدم که به‌نظر می‌رسید در کار خرید و فروش آهن باشد. از آنجایی که تصور می‌کردم این مرد تاجر موفقی است، شماره تلفن همراهم را به وی دادم اما چند روز بعد وقتی او با من تماس گرفت، متوجه شدم که وی در کار خرید و فروش اشیای عتیقه است.

این مرد مدعی شد که تعدادی مجسمه عتیقه برای فروش دارد که میلیون‌ها تومان می‌ارزند اما حاضر است آنها را به قیمت بسیار ارزانی به من بفروشد. من هم که به خرید اشیای عتیقه علاقه زیادی داشتم با وی قرار ملاقات گذاشتم.

وی ادامه داد: وقتی فروشنده را دیدم، وی چند قطعه عکس از عتیقه‌هایی که در اختیار داشت نشانم داد و با دیدن آن عکس‌ها قبول کردم که برای خرید عتیقه‌ها وارد معامله شوم. بعد از آن بود که فروشنده و دوستانش چندین بار با من تماس گرفتند و بعد از اینکه مطمئن شدند من حاضرم پول خوبی بابت عتیقه‌ها پرداخت کنم، زمانی را برای انجام معامله تعیین کردند.

مرد جوان افزود: قرار بر این بود که من با پرداخت 20 میلیون تومان، اشیای عتیقه را از فروشندگان خریداری کنم اما از آنجایی که نمی‌شد به همین سادگی به آنها اعتماد کرد، 9 میلیون تومان پول نقد را طوری بسته‌بندی کردم که 20 میلیون تومان به‌نظر برسد و بعد به محل انجام معامله رفتم.

آن روز فروشندگان عتیقه بدون آنکه متوجه حقه‌ام شوند، پول‌ها را گرفتند و با این تصور که مبلغ کامل است، عتیقه‌ها را در اختیارم قرار دادند. من هم با خوشحالی زیاد بسته‌ حاوی اشیای عتیقه را تحویل گرفتم و این محموله را به خانه‌ام بردم اما وقتی در بسته را باز کردم متوجه شدم تمامی اشیای داخل بسته، تقلبی هستند و هیچ ارزشی ندارند.

بعد از اعترافات شاکی، ماموران موفق شدند از طریق اطلاعاتی که او در اختیارشان قرار داده بود، متهمان را در یکی از شهرهای جنوبی کشور ردگیری کنند. به این ترتیب، ماموران با دریافت دستور قضایی، راهی این شهر شدند اما متهمان بدون بر جا گذاشتن سرنخی از خود متواری شده بودند.

رئیس شعبه 103 دادگاه شهر قدس با اشاره به اینکه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مردان کلاهبردار ادامه دارد، افزود: از آنجا که شاکی، خریدار اشیای عتیقه قلابی بوده و آن را به فرد دیگری نفروخته است و بلافاصله بعد از افشای ماجرای کلاهبرداری اعلام شکایت کرده است، اتهامی به وی وارد نیست.

قاضی ولیعهدی با هشدار به خریداران اشیای عتیقه گفت: خرید و فروش اشیای عتیقه واقعی جرم محسوب می‌شود اما در این بین افراد سودجویی هستند که با استفاده از شگردی که در ساخت عتیقه‌های قلابی دارند اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کنند که این افراد نیز به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب قرار می‌گیرند

کد خبر 98223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز