همشهری آنلاین: خانواده سلطنتی در تبعید یونان اشیای گرانبهای یکی از کاخ‌های قدیمی خود را در لندن به فروش می‌گذارد.

به نوشته ال پاییس، اعضای خاندان کنستانتین، پادشاه مخلوع یونان که در کودتای سال 1967 به رفت، اشیای یاد شده را در خانه حراج کریستی به فروش خواهند رساند.

در مراسم حراج این اشیا که در 24 و 25 ژانویه برگزار می‌شود،850 فقره از اشیا متعلق ژرژ، از پادشاهان سابق یونان و پدر بزرگ کنستانتین در معرض دید علاقه مندان به اشیای تاریخی قرار خواهد گرفت.

در همین راستا کریستی از طرف خانواده سلطنتی مخلوع یونان کلکسیونی فوق العاده از ظروف نقره‌ای به همراه مبلمان، آثار هنری،ظروف چینی و تابلو‌های نفیس نقاشی را به حراج خواهد گذاشت.

یکی از دوستان نزدیک پادشاه یونان در این باره می‌گوید: نه این که گمان کنید اوضاع مالی کنستانتین به شدت خراب است بلکه او  تنها به مقداری پول نیاز دارد.
اشیایی که کنستانتین به حراج گذاشته اغلب متعلق به کاخ تائوی از ،کاخ‌های سلطنتی سابق،یونان است.

از زمانی که سلطنت در یونان در سال 1974 ملغی اعلام شد، این اولین باری است که خانواده سلطنتی سابق این کشور اشیا گرانبهای خود را به حراج می‌گذارند. کنستانتین انتظار دارد با فروش این اشیا معادل 4 میلیون دلار کسب کند. پادشاه مخلوع یونان توانست این کلکسیون از اشیای نفیس را در سال 1991با اجازه دولت وقت از این کشور خارج کند. این اجازه در حالی صادر شده بود که پادشاه مخلوع یونان مالیات این اشیا را سالیان سال نپرداخته بود.

کد خبر 9911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز