همشهری آنلاین: یک گروه زیست‌محیطیبه سازندگان وسائل الکترونیک برای کنار گذاشتن مواد زیانبار درجه می‌دهد

شرکت‌های اپل،‌ سونی اریکسون و نوکیا در راس فهرست سبزترین‌ها قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه گروه صلح سبز 7 ژانویه در "نمایشگاه بین‌المللی وسائل مصرفی الکترونیک" (CES)، در لاس وگاس رویداد سالانه‌ای که تولیدکنندگان پیشگام را از سراسر جهان گرد می‌آورد، نسخه جدید راهنمای "الکترونیک سبزتر" را منتشر کرد.

کیس هارل، سخنگوی صلح سبز، در یک کنفرانس خبری گفت در مجموع "اکنون زمان آن رسیده است که کمتر حرف بزنیم و بیشتر برای حذف مواد شیمیایی سمی عمل کنیم."
هارل گفت: "ما نمی‌‌‌خواهیم شرکت‌ها تنها چند فراورده سبز تولید کنند، ما می‌خواهیم این تغییر در تمام محصولات‌شان ایجاد شود."

 این سخنگو گفت شرکت‌ها باید از محدودیت‌های قانونی برای کنار گذاشتن استفاده از پلاستیک‌ PVC و مهارکننده‌های شعله برومید‌دار (BFR) در تمام فراورده‌های الکترونیکی
حمایت کنند.

صلح سبز یادآور شد که شرکت‌های سونی‌ اریکسون و اپل به موسسات اتحادیه اروپا خبر داده‌اند که از چنین ممنوعیتی حمایت می‌کنند،‌ اما سایر شرکت‌های بزرگ مانند هولت-پاکارد، دل و ایسر هنوز اقدامی انجام نداده‌اند.

نسخه جدید راهنمای "الکترونیک سبزتر"،‌ شرکت‌های اپل، سونی اریکسون و نوکیا را در راس شرکت‌هایی قرار داده است که محصولات‌شان عاری از مواد زیانبار است.

در مقابل صلح سبز گفت شرکت‌های سامسونگ، دل، لنوو، و ال‌جی بیشترین "امتیازات منفی"  را می‌گیرند که به خاطر ناتوانی در پیروی از  برنامه وعده‌داده‌شده برای حذف مواد زیانبار از محصولات‌شان بوده است.

 شماری از شرکت‌ها در تلاش هستند در نمایشگاه الکترونیک امسال اعتبار سبزشان را بالا ببرند.

 در میان فراورده‌های به نمایش درآمده در نمایشگاه امسال، یک مینی نوت‌بوک ساخت شرکت سونی، از سری  Vaio W بود که قاب آن از پلاستیکی بود که حدود 20 درصد آن از سی‌دی‌ها بازیافت‌شده ساخته شده بود و یک کیس کامپیوتر تولید شده از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی هم عرضه شده بود.

کد خبر 99036

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز