در حالی که مجلس بر لغو بخشنامه دولت مبنی بر مدیریت سهام عدالت تاکید دارد، انتصاب یک مدیر دولتی دیگر برای مدیریت شرکت خصوصی شده ملی مس تایید شد

براساس این گزارش، اردشیر سعدمحمدی از مدیران وابسته به سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی به‌عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شده است. سعد محمدی جایگزین هادی اردبیلی شد.

2روز پیش هراتی نیک، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در حکمی سعد محمدی را به‌عنوان نماینده این سازمان در شرکت ملی مس معرفی کرد و پس از آن با رای هیأت‌مدیره به سمت مدیرعاملی شرکت مس انتخاب شد. بنابراین گزارش، سعد محمدی پیش از این مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی بود.

اما در عین حال عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به لغو بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهوری مبنی بر انتصاب نماینده سهام عدالت شرکت‌های واگذار شده توسط دولت در هیات تطبیق مصوبات، گفت: دولت یک هفته فرصت دارد تا در این مورد درخواست تجدید نظر کند.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: آیین‌نامه اجرایی توزیع سهام عدالت موضوع مواد 34 تا 38 قانون اصل 44 مصوب فروردین 88 کاملا قانونی است ولی بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر انتصاب نماینده سهام عدالت توسط دستگاه‌های اجرایی در استان‌هایی که شرکت سهام عدالت در آنجا فعال نباشد، غیرقانونی است که در هیات تطبیق مصوبات لغو شد.

او ادامه داد: فرصت دولت از شنبه هفته جاری شروع شده و فقط یک هفته برای ارائه تقاضای تجدید نظر فرصت دارد. فولادگر تصریح کرد: ‌بخشنامه مربوطه به انتصاب نماینده سهام عدالت شرکت‌ها مصوب 25 آبان 88 است که در هیات تطبیق مصوبات دولت لغو شده است.

او با بیان اینکه وزیر صنایع خواستار انتصاب نماینده سهام عدالت در فولاد مبارکه، شرکت ملی مس، فولاد خوزستان، معادن چادرملو و گل گهر، ایرالکو و فولاد آلیاژی یزد شده بود، افزود: نماینده سهام عدالت در فولاد مبارکه و فولاد خوزستان توسط وزیر صنایع منصوب شده و هیأت‌مدیره نیز با این روند مشغول به کار شده که این کار غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه وزیر ارتباطات پس از تذکر مجلس، حکم مربوط به نماینده سهام عدالت در مخابرات را لغو کرد، گفت: وزیر صنایع هنوز در حکم نمایندگان سهام عدالت در فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و شرکت ملی مس تجدیدنظر نکرده است.

به گفته فولادگر، وزیر صنایع حکم انتصاب حسینی، رئیس اداره استاندارد اصفهان و رجایی، مدیرعامل فولاد مبارکه را به‌عنوان نمایندگان سهام عدالت در شرکت فولاد مبارکه صادر کرده که باید لغو شود.

وی ادامه داد: نماینده سهام عدالت در شرکت ملی مس نیز سمیعی نژاد، معاون معدنی وزیر صنایع است که از سوی وزیر صنایع منصوب شده است.

کد خبر 98933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز