همشهری آنلاین: رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه وزارت علوم،تحقیقات و فناوری گفت:

رویکرد جدید در آیین نامه ارتقا توجه به طرح های کاربردی است.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، مهدی ایرانمنش در سی و هشتمین گردهمایی معاونین آموزشی دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه خلیج فارس درباره آیین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی که قرار است مورد بازنگری قرار گیرد گفت: این بازنگری در چارچوب برنامه ای صورت می گیرد که وزیر علوم در پنج حوزه آموزشی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی و دانشجویی به مجلس ارائه داده بود.

وی افزود: آیین نامه فعلی ارتقای اعضای هیئت علمی تغییرات اصولی دارد که باید در حوزه های نحوه ارزیابی کیفیت تدریس، اضافه شدن نمایه های جدید مانند ISC ، ارزش دادن به نوآوری ها و توجه به طرح های کاربردی مد نظر قرار گیرد.

رئیس مرکز هیئت های امنا و هیئت های ممیزه وزارت علوم،تحقیقات و فناوری گفت: طرحها و فعالیت های پژوهشی محرمانه اعضای هیئت علمی که در آیین نامه ارتقاء قبلی مد نظر قرار نمی گرفت بر اساس آیین نامه جدید در کمیسیون های خاص مطرح می شود و مورد توجه قرار می گیرد.

ایرانمنش همچنین با اشاره به آیین نامه هیئت ممیزه مرکزی گفت: در آیین نامه جدید هیئت ممیزه به کمیسیون های تخصصی توجه ویژه ای شده است و 13 کمیسیون تخصصی مسائل علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها را مورد بررسی قرار می دهند.

وی اضافه کرد: نظارت بر عملکرد هیئت های ممیزه دانشگاهها باید هر 6 ماه یک بار به صورت گزارشی به هیئت ممیزه مرکزی در وزارت علوم ارائه شود.

وی گفت: تا آبان ماه سال جاری 19 هزار مقاله ISI توسط اعضای هیئت علمی چاپ شده که این نشان دهنده توان بالای اعضای هیئت علمی است و ما باید این توان را بیشتر صرف نیازهای کاربردی کشور خودمان کنیم.

کد خبر 98909

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز