وزیر علوم گفت: ما مشوق فعالیت‌های مختلف دانشجویی و ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها هستیم؛ البته این فعالیت‌ها باید با مصالح عمومی و دیدگاه جهان بینی اسلامی منطبق باشد.

به گزارش مهر، کامران دانشجو در حاشیه سومین سفر استانی هیأت دولت به استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در این صورت شادابی ونشاط را هم به‌دنبال خواهد داشت و افراد نیز خود را مفید احساس می‌کنند.

وی عنوان کرد: البته دانشگاه‌های ما اینگونه هستند و همه باید بدانیم که بهتر است در چارچوب جهان بینی اسلامی، اخلاق، رفتار و قوانین مصوب فعالیت کنیم و این به نفع دانشگاه است.

وزیر علوم درخصوص سهمیه 20 درصد مقطع کارشناسی ارشد برای زوج‌های دانشجویی اظهار داشت: این مصوبه دولت است که کار کارشناسی آن توسط سازمان ملی جوانان صورت گرفته و در هیأت دولت بررسی شده و شامل 20 بند است.

دانشجو با اشاره به جنبه‌های مثبت این طرح اذعان داشت: هدف این طرح تلاش در جهت کم کردن مشکلات جوانان است و درآن اشتغال، ازدواج، وام و موارد مشابه دیگر هم پیش‌بینی شده و یک بخش آن هم به سهمیه کارشناسی ارشد پرداخته است.

وی همچنین با اشاره به دیدگاه اسلام نسبت به ازدواج گفت: در اسلام به مسئله ازدواج اهمیت و ارزش زیادی داده شده و باید قبول کرد کسی که ازدواج می‌کند از لحاظ روحی و روانی به آرامش خاطر می‌رسد و راحت‌تر می‌تواند تحصیل و تحقیق کند و به‌طور کلی زندگی هدفمندی را دنبال کند.

وزیر علوم در پاسخ به سؤالی درخصوص چگونگی تصویب آیین‌نامه این طرح اظهار داشت: ما ابتدا باید این را قبول داشته باشیم که این طرح به نفع جامعه است و سپس اگر روش اجرای آن نیاز به قانون داشته باشد باید آیین‌نامه اجرایی آن تصویب شود و در تدوین این آیین‌نامه بایدطوری عمل کنیم که کسی نتواند از آن سوءاستفاده کند.

کد خبر 96677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز