چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: اولین بازی یوونتوس در سال جدید میلادی شاید آخرین باری باشد که چیرو فرارا روی نیمکت مربیگری این تیم می‌نشیند.

به نظر نمی‌رسد فرارا که سال 2009 را با تلخی هرچه تمام‌تر به پایان رسانده سال جدید را چندان بهتر آغاز کند. 2 شکست متوالی درسری A، حذف از لیگ قهرمانان با شکست مقابل بایرن‌مونیخ و جاماندن از کورس رقابت بر سر اسکودتو در ماه دسامبر سرانجام مسئولان یوونتوس را وادار کرد که به حمایت از فرارا پایان دهند و جست‌وجو برای مربی جدید را آغاز کنند. اگر فرارا در دیدار سخت خارج از خانه امروز مقابل پارما نتواند کاری از پیش ببرد، بی‌تردید باید با نیمکت یوونتوس خداحافظی کند به خصوص که ظاهرا توافقاتی بین این باشگاه و گاس هیدینک سرمربی تیم ملی روسیه انجام گرفته و در صورت موافقت فدراسیون فوتبال روسیه این مربی بلافاصله کار خود را شروع می‌کند.

حتی در غیر این صورت هم هدایت تیم تا انتهای فصل به طور موقت به یکی دیگر از گزینه‌های مدنظر یووه سپرده می‌شود. فرارا تنها 90 دقیقه فرصت دارد که نشان دهد در طول تعطیلات راه‌حلی برای خروج از بحران پیدا کرده، این در حالی است که یووه تیم سوم جدول با 30 امتیاز، مقابل پارما تیم 28 امتیازی که با تفاضل گل کمتر نسبت به رم در رتبه پنجم است، کار سختی را در پیش دارد. فابیو کاناوارو مدافع کلیدی یووه محروم است، با این وجود بازیکنان این تیم امیدوارند که با شروعی قدرتمند در سال جدید خاطرات تلخ سال قبل را فراموش کنند.

جان‌لوییجی بوفون دراین‌باره می‌گوید: «واقعا امیدوارم که ناکامی‌های سال 2009 در حد یک خاطره تلخ باقی بماند. ما باید دوباره به یوونتوس واقعی تبدیل شویم. الان سری A را پیش‌رو داریم، بعد جام حذفی از راه می‌رسد و در فوریه هم که باید در لیگ اروپا بازی کنیم و می‌خواهیم تا پایان برای همه چیز مبارزه کنیم.»

بازگشت بکام به میلان

میلان که با استفاده از ناکامی‌های یوونتوس پیش از تعطیلات خود را با 31 امتیاز به رده دوم جدول رسانده است میزبان جنوا، تیم یازدهم جدول است. بازگشت دیوید بکام هافبک لس‌آنجلس گالکسی به سن‌سیرو که برای دومین بار متوالی به طور قرضی از ژانویه تا پایان فصل به میلان ملحق شد، کمک بزرگی به این تیم در رقابت بر سر قهرمانی به شمار می‌رود. با این وجود به نظر نمی‌رسد این بازیکن که فصل گذشته مقابل جنوا گلزنی کرد در بازی امشب از ابتدا به میدان برود. رویترز از قول وی دراین‌باره می‌نویسد: «من فصل گذشته به جنوا گل زدم و دوست دارم که این اتفاق تکرار شود. من آن گل و احساسی را که داشتم به خاطر دارم. به هرحال من اینجا هستم تا به تیم کمک کنم و حتی اگر 5 دقیقه بازی کنم هم خوب است.»

اینتر بدون اتوئو

اینتر که در پایان نیم‌فصل با 39 امتیاز، برتری خود در صدرجدول را به 8 امتیاز رساند امروز در غیاب ساموئل اتوئو، مهاجم کلیدی خود به مصاف کیه‌وو می‌رود. اتوئو که برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا به اردوی تیم ملی کامرون ملحق شده نتوانست برای حضور در دیدار با کیه‌وو مجوز بگیرد و شاید تا پایان ماه هم اینتر را همراهی نکند. اینتر اما برای پر کردن جای خالی این بازیکن سرانجام گوران پاندف، مهاجم مقدونیه‌ای سابق لاتزیو را به خدمت گرفت و احتمالا امشب از او استفاده می‌کند.

پاندف که حدود 10 سال پیش به جوانان اینتر ملحق شد در سال 2004 به لاتزیو پیوست و ماه گذشته در پی اختلاف با کلودیو لوتیتو، رئیس این باشگاه قراردادش را با لاتزیو فسخ کرد. وی که بعد ازپنج ماه نیمکت‌نشینی در لاتزیو دوباره فرصت بازی پیدا کرده، بی‌صبرانه در انتظار دیدار امشب است و می‌گوید: «خیلی خوشحالم. آرزویم بود که در اینتر بمانم اما نشد و حالا برگشته‌ام و این یک پایان خوب است. ژوزه مورینیو (سرمربی تیم) تصمیم می‌گیرد که من بازی کنم یا نه اما من به هر حال آماده‌ام.» رم که برای قرار گرفتن در جمع 4 تیم برتر جدول رقابت نزدیکی با پارما دارد و در امتیاز 28 با این تیم برابر است به پیروزی در دیدار امروز با کالیاری نیاز دارد.

پیوستن لوکا تونی، مهاجم ایتالیایی که به طور قرضی از بایرن‌مونیخ به رم آمده، می‌تواند به ادامه روند پیروزی‌های این تیم که از 5 بازی اخیر، 4 برد داشته کمک کند. کلودیو رانیری، سرمربی تیم که توتی را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد امروز از تونی در ترکیب اصلی استفاده می‌کند.او می‌گوید: «او آماده‌تر از آن چیزی است که انتظار داشتم و مقابل کالیاری بازی می‌کند. با او، رم متفاوت خواهد بود.»

کد خبر 98876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز