یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۹
۰ نفر

گروه ورزشی: شهرآورد میلان این بار حساس‌تر از همیشه است چراکه سرنوشت قهرمانی این فصل سری A هم به نتیجه این بازی بستگی دارد.

لغزش‌های اینتر و پیروزی‌های خوب میلان در هفته‌های اخیر، فاصله دو تیم را به 6 امتیاز رسانده و میلان امشب نمی‌خواهد این فرصت عالی را برای نزدیک‌ترشدن به صدرنشین و رقیب همشهری‌اش از دست بدهد به ویژه اینکه یک بازی عقب‌افتاده هم دارد. در ابتدای فصل، کمتر کسی می‌توانست چنین سناریویی را تصور کند. میلان با انتخاب لئوناردوی بی‌تجربه به جای آنچلوتی دست به ریسک بزرگی زد و وقتی در بازی رفت با 4 گل مغلوب اینتر شد، توانایی‌های این مربی و شانس قهرمانی تیم زیر سئوال رفت. اما میلان جدید به تدریج شکل گرفت و توانست به لطف پیروزی‌های پرگل در هفته‌های اخیر خودش را تا رتبه دوم بالا بکشد.

لئوناردو معتقد است که این بهترین زمان برای رویارویی با اینتر است: «این دربی در بهترین زمان اتفاق می‌افتد. ما به اینتر نزدیک‌تر شده‌ایم و این یک بازی فوق‌العاده خواهد بود. ما خوب بازی می‌کنیم و امیدواریم به نتایج خوب‌مان ادامه دهیم.» میلان در 3 بازی اخیرش به پیروزی رسیده و توانسته 12 گل هم به ثمر برساند که نیمی از آنها سهم رونالدینیو بوده. مهاجم برزیلی که در این فصل دوباره اوج گرفته با 9 گل زده، بهترین گلزن تیمش در سری A هم محسوب می‌شود و حالا بی‌صبرانه منتظر این بازی است.

به عقیده رونی، کلید موفقیت در این است که بازیکنان تمرکزشان را درتمام 90 دقیقه حفظ کنند: «از آمادگی فعلی‌ام خوشحالم ولی بیشتر از آن برای تیمم که در دوران بسیار خوبی است. همیشه دوست دارم با زدن یا ساختن گل به هم‌تیمی‌هایم کمک کنم. این وظیفه من است ولی من به تنهایی بازی نمی‌کنم. همه بازیکنان میلان در اوج به سر می‌برند و وظایف‌شان را به بهترین شکل انجام می‌دهند. هرکسی که به زمین می‌رود، می‌تواند مرد دربی نام بگیرد. خوشحالم که در این بازی به میدان می‌روم و نهایت تلاشم را انجام می‌دهم تا تیم به پیروزی برسد.

همه ما باید برای این بازی تمرکز داشته باشیم.»دیگر مهره کلیدی میلان در این بازی، دیوید بکام است که به تازگی به این تیم پیوسته و در غیاب پاتوی برزیلی، جای خالی او را در گوش راست به خوبی پر کرده. سیدورف هم به تمرینات میلان برگشته و لئوناردو می‌تواند از او استفاده کند، در حالی که حضور نستا تنها در آخرین لحظات مشخص خواهد شد. مشکل عضلانی این مدافع 33 ساله نگرانی اصلی میلان قبل از بازی امشب است و با توجه به سابقه مصدومیت‌های مزمن این بازیکن، لئوناردو نمی‌خواهد درباره لیدر خط دفاعی‌اش ریسک کند. در صورت غیبت نستا، کالادزه به عنوان زوج تیاگو سیلوای برزیلی بازی خواهد کرد. زامبروتا هم قطعا غایب است، ولی لئوناردو با عملکرد خوب آنتونیونی مشکلی برای دفاع چپش ندارد.

بحران خط میانی اینتر

در سوی دیگر اینتر با یک تساوی هم می‌تواند برتری‌اش در صدر جدول را حفظ کند و به سوی پنجمین قهرمانی متوالی حرکت کند، ولی غیبت بازیکنان کلیدی به ویژه در خط میانی کار این تیم را دشوارتر کرده. اینتر که مقابل سیه‌نا در دقایق پایانی به پیروزی رسید و مقابل باری هم به زحمت از شکست گریخت، برای این بازی حساس هنوز از حضور تیاگو موتا و دژان استانکوویچ مطمئن نیست. سولی‌مونتاری هم در تمرین روز چهارشنبه مصدوم شد و کریستین چیوو به دلیل آسیب‌دیدگی جمجمه هنوز اجازه بازی ندارد.

ساموئل اتوئو هم که به همراه تیم ملی کامرون در جام ملت‌های آفریقا به سر می‌برد، غایب است و گوران پاندف، خرید جدید اینتر به جای او بازی می‌کند. وسلی اسنایدر هافبک کلیدی تیم هم به دلیل سرماخوردگی در تمرینات روزهای اخیر غایب بوده و ممکن است به این بازی نرسد. غیبت چند هافبک اصلی تیم، مورینیو را مجبور کرده تا در تمرینات اخیر از چند بازیکن تیم جوانان استفاده کندکه بعید نیست دراین  بازی هم مجبور به استفاده از آنها شود.

اینتر: ژولیو سزار، مایکون، لوسیو، ساموئل، سانتون، خاویر زانتی، کامبیاسو، بالوتلی، اسنایدر، پاندف، میلیتو

میلان: دیدا، آباته، کالادزه، تیاگو سیلوا، آنتونیونی، گاتوسو، آمبروسینی، پیرلو، بکام، بوریه‌لو، رونالدینیو

کد خبر 100130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز