دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

گروه ورزشی: سقوط آزاد یوونتوس با شکست خانگی 2 بر یک مقابل رم ادامه یافت

مدیران یووه همچنان از اعتماد به فرارا صحبت می‌کنند ولی به نظر نمی‌رسد او مردی باشد که بتواند این کشتی بحران‌زده را به ساحل نجات برساند. یووه که با 4 شکست در
5 بازی قبلی به مصاف رم آمد، امیدوار بود که با پیروزی بتواند رتبه سوم را از تیم پایتخت پس بگیرد، ولی در این بازی هم دستاوردی جز شکست نداشت.یووه که پس از بازگشت محمد سیسوکو از جام ملت‌های آفریقا، هافبک اهل مالی را هم در ترکیب اصلی داشت در نیمه اول برتری نسبی داشت و میل بیشتری برای گلزنی نشان داد ولی چند موقعیت این تیم به تهدید جدی تبدیل نشد. در شروع نیمه دوم سرانجام دل‌پیرو در دقیقه 51 توانست با ضربه‌ای دقیق دروازه رم را باز کند.

پس از این گل نوبت رم بود که برای فرار از شکست تلاش کند و بازی را در اختیار گرفت. در دقیقه 68 رودریگو تادی با عبور از فابیو گروسو، مدافع ملی‌پوش یووه را وادار به خطای پنالتی کرد تا توتی با ضربه‌ای دقیق دروازه بوفون را که جهت ضربه را هم تشخیص داده بود باز کند. پس از این گل یووه دیگر توان زدن گل دوم را نداشت و این رم بود که با گردش بهتر توپ به دنبال خلق موقعیت‌های گلزنی بود. در دقیقه 83 خط دفاع یووه بهای گزافی برای آفسایدگیری اشتباهش پرداخت.

یان آرنه ریسه که از نیمه زمین فرار کرده بود در موقعیت تک به تک قرار گرفت تا بوفون مجبور شود در بیرون محوطه جریمه مدافع نروژی را با خطا متوقف کند و کارت قرمز بگیرد. با پایان وقت قانونی به نظر نمی‌رسید رم بتواند از برتری عددی‌اش استفاده کند، ولی حرکت خوب پیزارو که توپ را از بازیکن یووه ربود و به روی دروازه سانتر کرد به ریسه فرصت داد تا با ضربه سری دیدنی دروازه مانینگر را باز کند. رم با این پیروزی در رده سوم 38 امتیازی شد و فاصله‌اش با یووه را به 5 امتیاز رساند.

چیرو فرارا که با وجود شکست‌های متوالی تیمش قصد استعفا ندارد، تاکید می‌کند که می‌تواند راهی برای خروج از این بحران پیدا کند: «با در نظر گرفتن روحیه تهاجمی، تعهد و کیفیتی که بازیکنان نشان دادند، ما شایسته بیشتر از این بودیم. با این وجود حالا باید درباره شکست صحبت کنیم و این دردناک است. فکر می‌کنم این تیم قدرت و شخصیت لازم برای پشت‌سر گذاشتن این لحظات را دارد.» روبرتو بته‌گا، مدیر یووه هم گفت که آنها با وجود شکست مقابل رم، همچنان با فرارا  ادامه می‌دهند. این درحالی است که به نظر می‌رسد باشگاه یوونتوس در پشت پرده به دنبال یافتن جانشینی مناسب برای فرارا است.

آلکس د‌ل‌پیرو، کاپیتان تیم هم که پس از اخراج بوفون، جایش را به مانینگر داد، با پاسخ مبهمش این پیچیدگی را بیشتر می‌کند. او درباره این شکست می‌گوید: «یافتن کلمات مناسب و حرکت رو به جلو دشوار است، ولی چاره دیگری نداریم. این یوونتوس واقعی نیست، چون در گذشته چنین بازی‌هایی را می‌بردیم.» و آینده فرارا: «من نمی‌دانم که او باید استعفا دهد و نمی‌خواهم درباره آن فکر کنم. من فقط باید تمرین کنم، به حرف‌های او گوش بدهم و به عنوان کاپیتان هر کاری که برای کمک به تیم می‌توانم، انجام دهم.»

این پیروزی اما برای رانیری که در پایان فصل گذشته از یووه اخراج شد، بسیار شیرین بود، هرچند او تاکید می‌کند که به انتقام فکر نمی‌کرده: «از عملکرد دو ساله‌ام در تورین خوشحالم و حالا هم خیلی خوشحالم که در رم هستم. هیچ تمایلی به انتقام نداشتم. این اولین پیروزی من مقابل یوونتوس است و ظاهرا قرار بود این کار را با تیم شهرم انجام دهم.» ولی رانیری اضافه کرد که با مدیران یووه دست نداده است. توتی هم از این پیروزی بسیار خوشحال است به ویژه اینکه برای اولین بار توانست در شهر تورین گلزنی کند: «این تقدیر بود. گلی که 3 امتیاز ارزش داشت و خوشحالم که رم اختلافش را با یووه بیشتر کرد.

همچنین خوشحالم که توانستم با رکورد 188 گل زده جوزپه سینیوری درسری A برابری کنم.» توتی که تنها یک هفته با رم تمرین کرده بود در ابتدای بازی روی نیمکت قرار داشت ولی مصدومیت دقیقه سوم لوکاتونی که ظاهرا دو هفته غایب خواهد بود، رانیری را مجبور کرد تا کاپیتانش را به زمین بفرستد. این هشتمین پیروزی رم در 11 بازی بدون شکست هفته‌های اخیر بود و فاصله این تیم با اینتر صدرنشین را به 8 امتیاز کاهش داد (بدون احتساب شهرآورد میلان که دیشب برگزار شد)، با این وجود رانیری به قهرمانی فکر نمی‌کند: «ما اسکودتو را برای اینتر و میلان می‌گذاریم. ما برای لیگ قهرمانان تلاش می‌کنیم که باشگاه‌های زیادی به دنبال سهمیه آن هستند.»

کد خبر 100206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز