همزمان با شروع پروژه‌ های شهید باقری–بابایی و باقری–۱۹۶، محور بزرگراه شهید باقری، برای تردد روان خودروها اماده می شود.

باقری

همشهری آنلاین - عملیات اجرایی پروژه پل تقاطع بزرگراه شهید باقری با خیابان شهید زفرقندی (۱۹۶) به عنوان ششمین تقاطع غیرهمسطح این بزرگراه از زمستان سال ۱۴۰۳ در دستور کار این سازمان قرار گرفته است. اجرای این طرح با هدف تسهیل تردد، کاهش پیمایش‌های اضافی و بار ترافیکی بزرگراه شهید باقری، حذف دوربرگردان‌های همسطح و ارتقای ایمنی عبور و مرور در حال انجام است.

مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، با اشاره به رفع موانع تأسیساتی در بخش شرقی پروژه پل خیابان شهید زفرقندی از تکمیل سرستون ها و ادامه روند اجرای دیواره های شیبراهه شرقی خبر داد. وی افزود: در بخش غربی پروژه نیز رفع معارضین آب و گاز در حال انجام بوده و رفع معارض باکس برق و فاضلاب در دستور کار قرار دارد.

صداقتی ادامه داد: در این محدوده، اجرای یکی از ستون‌ها به مرحله سرستون رسیده و اجرای ستون دوم نیز پس از رفع لوله آب، تعریض خیابان شهید زفرقندی (۱۹۶) و اعمال انحراف ترافیک انجام خواهد شد. به گفته وی، تمامی ۱۲۰ قطعه عرشه پل ساخته شده و مراحل مختلف پیش‌مونتاژ، رنگ و سندبلاست آن در حال تکمیل است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اعلام پیشرفت ۵۲ درصدی پروژه پل تقاطع بزرگراه شهید باقری با خیابان شهید زفرقندی (۱۹۶) اظهار داشت: رفع سریع‌تر معارضین تأسیساتی باقیمانده، روند اجرایی این پروژه اثرگذار عمرانی را تسریع خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به سایر طرح‌های عمرانی بزرگراه شهید باقری اظهار داشت: در مجموع، شش پروژه عمرانی در محور بزرگراه شهید باقری شامل پروژه دسترسی بزرگراه شهید باقری به بزرگراه شهید زین الدین، احداث دوربرگردان جنوب به جنوب بزرگراه شهید باقری با استفاده از پل زیرگذر یاس فاطمی، پل تقاطع بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام، پل دوربرگردان بزرگراه شهید باقری، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با بزرگراه شهید بابایی و پل تقاطع بزرگراه شهید باقری با خیابان شهید زفرقندی (۱۹۶) تعریف شده است که تاکنون چهار پروژه به بهره‌برداری رسیده و دو پروژه‌ ی دیگر در حال اجرای عملیات عمرانی هستند.

صداقتی در پایان خاطرنشان کرد: پروژه تقاطع شهید سلیمانی – باقری نیز از طرح‌های آماده این سازمان است که در صورت فراهم شدن شرایط اجرایی، محیطی و ترافیکی آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 988272
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • پارسا IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۲
    2 0
    فس فس ی پروژه را اینقدر لفت میدن آدم از پیمانکاران ایرانی حالش بهم میخوره ،چین در یک شبانه‌روز ۱۹ طبقه بیمارستان می‌سازه، اینجا ی پل روگذر چندین ماهه هنوز پایه هاش تموم نشده فکر کنم چندسالی ادامه داره تا اتمام این به اصطلاح پروژه!!!
  • ناطقی IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۲
    3 0
    سلام بفرمایید پروژه پل انتهای اتوبان شهید محلاتی (آهنگ) که از زمان دولت شهید رییسی شروع به کجا رسید؟
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۲
    0 1
    ان شاء الله موفق باشن
  • علی US ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۲
    0 0
    پروژه اتصال خیابان هنگام به اتوبان امام علی روزی دوساعت کار می کند بعد میرم لطفاً پیگیری بفرمایید چرا پروژه سریع تکمیل نمی کند حداقل تا شمیران نو درست کند
  • مهرداد IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۲
    1 0
    دو سال دارن پل میزنن پیشرفت چشم گیر کجا بود
  • حمید اسدی IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۲
    7 0
    با تشکر از شهرداری تهران ، چند نکته قابل تامل وجود دارد ۱ـ اتصال اتوبان شهید باقری با اتوبان شهید بابائ باید در اولویت قرار می گرفت.علیرغم احداث این زیر گذر وکه میتواند با کمترین هزینه باز شود معلوم نیست به چه انگیزه ای همچنان مسدود است و صرفا به یک دور برگردان اکتفا شده است ۲ـ احداث پل شهید باقری از شما به غرب زین الدینی هدر دادن هزینه و بی ثمر بود ، تردد به ندرت صورت میگیرد و اصولاً بدون مطالعه درست ترافیک شهری اجرا شده است. ۳ـ با توجه به احداث پل تقاطع شهید زفر قندی انتظار دارد خیابان مسدود بودن خیابان زرین از کنار پل باز شده و به سمت جنوب یک طرفه شود تا با ترافیکی کنار پل و تقاطع شهید آهنی آمینه کم شود. ، در غیر اینصورت شاهد ترافیک سنگین در فرودی جنوب به شمال شهید باقری در ورودی شهیدان زفر قندی خواهیم بود.
  • چارلتون IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۰۳
    4 0
    احداث این پلها کاملا غیرکارشناسی وناکارامد بوده و خواهد بود. بهتر و صحیح این بود که پلها در امتداد باقری احداث میشد و چهار خیابان ۱۹۶،فرجام،رسالت و گلبرگ از زیر پلها بازگشایی و امتداد می یافت تا تردد از و به این خیابان‌ها از زیر یا کنار پل به آسانی صورت میگرفت و هیچ ترافیکی در ورودی و خروجیها هم رخ نمی داد و در ضمن کلیه ترددهای اضافه حاصل از دوربرگردانها نیز حذف میشد