همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: با توجه به اشتغالات و امور پژوهشی از مقام معظم رهبری درخواست کرده‌ام فرد دیگری را به عنوان نماینده ولی فقیه در سازمان حج انتخاب کنند.

به گزارش مهر، آیت‌الله محمدی ری شهری در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید سازمان حج و زیارت افزود: مدت 20 سال است که افتخار نمایندگی رهبر معظم انقلاب را در حوزه حج و زیارت دارم و دو بار تا کنون از ایشان درخواست کردم که فرد دیگری را به عنوان نماینده خود در این حوزه معرفی کنند که ایشان موافقت نکردند. اما به تازگی مجددا این درخواست را کرده‌ام که امیدوارم این بار ایشان بپذیرند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر دارای مشغله فراوانی هستم و به امور پژوهشی می‌پردازم و فقط در طول هفته یکروز را فرصت پرداختن در حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت را دارم و با توجه به اینکه حج کار عظیمی است و نیازمند این است که فردی که در حوزه نمایندگی ولی فقیه قبول مسئولیت می‌کند بتواند وقت کافی به این زمینه اختصاص دهد و به امور رسیدگی کند، امیدوارم موافقت شود.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با اشاره به اینکه مدیران در همه سطوح نظام اسلامی امانتداران الهی و مردم هستند به روایتی از حضرت علی (ع) اشاره کرده و اظهار داشت: امیرالمومنین در نامه 41 از نهج البلاغه می‌فرماید من امانتدار مردم هستم و کسانی که با من کار می‌کنند در امانتداری شریک کردیم . این امر درسی برای ما محسوب می‌شود و معیاری است برای حکومتی که می‌خواهد خودش را به حکومت اسلامی نزدیک کند و افتخار دارد که نظام بر اساس آرمانهای حضرت علی (ع) شکل گرفته است به همین دلیل این دستورالعمل باید در سطح مدیریتی معیار و ملاک باشد.

 محمدی ری شهری گفت: در تمام امور کشور مدیران باید امانتدار مردم و حکومت باشند و دو ویژگی تخصص و تعهد را دارا باشند و طبق روایتی از پیامبر اکرم(ص) اگر کسی امانتدارتر پیدا و مورد انتخاب قرار نگرفت این عمل خیانت به خدا و رسولش است.

وی در مورد فعالیت خاکسار قهرودی رئیس سابق سازمان حج نیز افزود: ایشان در این مدت اقدامات مفیدی انجام داده و جهش خوبی به کار داد و انصافا خوب کار کرده و زحمت زیادی کشید و اشکالی ندارد که از ظرفیتهای یک مسئول استفاده کرده و سپس از ظرفیتهای مسئول دیگری در این زمینه بهره برد.

یادآوری می‌شود علی لیالی پیش از نیز یکبار در دوران ریاست اسفندیار رحیم مشایی بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری توسط وی به سمت سرپرستی سازمان حج منصوب شده بود که مورد موافقت قرار نگرفت. آن هنگام مشایی درصدد انتقال سازمان حج و زیارت از زیر مجموعه وزارت ارشاد به میراث فرهنگی بود. حکم ریاست لیالی بر این سازمان طی روزهای اخیر توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.

کد خبر 98732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز