گروه اجتماعی: علی لیالی با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ریاست سازمان حج و زیارت منصوب شد.

8 ماه پیش نیز لیالی با حکم رحیم مشایی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی، جایگزین مصطفی خاکسار قهرودی در سازمان حج و زیارت شد که این حکم با ابراز مخالفت نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی لغو شد. 

اما براساس خبری که13 دی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد، نظر به استعفای خاکسار قهرودی و موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با استعفای وی، طی حکمی علی لیالی به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت منصوب شد.

علی لیالی، اردیبهشت ماه امسال نیز به‌دنبال انتزاع سازمان حج و زیارت از وزارت ارشاد و الحاق آن به سازمان میراث فرهنگی، با حکم رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به سرپرستی سازمان حج و زیارت منصوب شد.

تعیین و معرفی سرپرست برای سازمان حج و زیارت از سوی رحیم مشایی، در آن زمان واکنش نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی را به‌دنبال داشت. حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌شهری در این باره گفت: حکم انتصاب سرپرست جدید بدون هماهنگی با اینجانب صادر شده و این اقدام مبنای قانونی ندارد.

دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت نظر حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌شهری را به رئیس وقت سازمان حج و زیارت ابلاغ کرد و از مصطفی خاکسار‌ قهرودی خواست براساس نظر نماینده ولی فقیه با جدیت به کار خود ادامه دهد. همین امر باعث شد 2 سرپرست در سازمان حج و زیارت حضور یابند.

ورود وزیر ارشاد به ماجرا

صفارهرندی وزیر وقت ارشاد نیز در اعتراض به انتزاع سازمان حج و زیارت گفت: مصوبه شورای‌عالی اداری درباره جدایی سازمان حج و زیارت از وزارت ارشاد و پیوستن آن به سازمان میراث فرهنگی باید با حضور مسئولان در وزارت ارشاد مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

از سوی دیگر مجمع روحانیون مجلس با صدور بیانیه‌ای با اقدام اخیر دولت در الحاق سازمان حج و زیارت به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مخالفت کرد و خواستار ملغی شدن این مصوبه شد.

رئیس وقت سازمان حج و زیارت نیز که هنگام اتخاذ این تصمیم مشغول مذاکره با طرف سعودی در عربستان به‌سر می‌برد، تغییرات صورت گرفته در سازمان حج را غیر‌منطقی و غیر‌کارشناسی دانست.

اکنون پس از گذشت 8 ماه به هر حال علی لیالی به‌جای مصطفی خاکسار به ریاست سازمان حج و زیارت منصوب شد، با این تفاوت که حکم وی را نه رحیم‌مشایی بلکه محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر کرده است.

کد خبر 98655

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز