گروه سیاسی: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام12 دی در نشست خبری خود در محل مجمع با بیان اینکه حضور میلیونی مردم می‌تواند آغازی برای وحدت همه اقشار و نخبگان جامعه پیرامون مقام معظم رهبری، ولایت، قانون و ارزش‌ها باشد، تاکید کرد

که مردم معیار تشخیص حق و باطل هستند و شکل‌گیری وحدت مستلزم اجرای عدالت است.

به گزارش مهر، محسن رضایی در ادامه با اشاره به موضع‌گیری رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به وقایع اخیر، گفت: در جلسه امروز (دیروز) آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از هتاکی‌های اخیر که در روز عاشورا نسبت به مراسم عزاداری حسینی انجام شده انتقاد و آن را محکوم کرد، ضمن اینکه از حضور مردم در راهپیمایی روز چهارشنبه تقدیر و تشکر نمود.

به گفته وی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این جلسه یادآور شد که مردم از اول انقلاب تا‌کنون در صحنه‌های سرنوشت‌ساز انقلاب، اصول و ارزش‌های نظام را حفظ کرده‌اند و یک بار دیگر شاهد بودیم که ملت ایران جواب محکمی به هتاکان داد و موجب تقویت نظام شد.

معیار تشخیص حق و باطل

در ادامه این نشست خبری، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا در روزهای اخیر با معترضان انتخابات گفت‌وگویی انجام داده است یا خیر؟ گفت: هیچ صحبتی در این زمینه صورت نگرفت بلکه من نامه‌ای را از قبل آماده کرده بودم ضمن اینکه در نامه‌ام به بیانیه آقای موسوی اشاره کردم. در حقیقت حرف من این بود که نخبگان از مردم عقب نیفتند و مردم ایران حرکتی از خود نشان دادند که گویای آن است که می‌خواهند در جامعه آرامش باشد.

رضایی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری درخصوص اینکه چرا این تصور وجود دارد که نخبگان از مردم عقب می‌افتند، افزود: حضرت امام(ره) تعبیری داشتند و می‌فرمودند همیشه مردم جلوتر از ما حرکت می‌کنند، ما هم در دوران انقلاب خیلی از این موارد را داشته‌ایم که در نخبگان تردیدی به‌وجود می‌آمد و وقتی مردم حرکت می‌کردند تردید نخبگان برطرف می‌شد. درحقیقت مردم معیاری برای تشخیص حق و باطل هستند، همانطوری که نخبگان بر مردم مؤثر هستند، مردم هم بر نخبگان مؤثرند؛ یعنی اثر متقابل دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه شما در نامه خود به مقام معظم رهبری از ایشان خواسته‌اید که پیام وحدتی را برای جلوگیری از افراط‌گری‌ها در جامعه بدهند، مگر تا‌کنون ایشان در سخنرانی‌های خود مردم را دعوت به وحدت و حفظ آرامش جامعه نفرموده‌اند، گفت: در حقیقت می‌خواهیم از حرکت مردم در روز چهارشنبه نقطه عزیمت جدیدی را ایجاد کنیم؛ ضمن اینکه کسانی که دچار اشتباهات سیاسی شده‌اند اشتباهات خود را جبران کنند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا شما معتقد هستید که سران فتنه باید نسبت به اقدامات خود پاسخگو باشند یا خیر، گفت: اگر عدالت وجود داشته باشد وحدت هم ایجاد خواهد شد و همانطور که گفتم سیاسیونی که اشتباهاتی کردند، باید برگردند و کارهای قبلی خود را جبران نمایند. بنابراین خود این جبران می‌تواند پاسخگویی به اعمالشان باشد.

مخالفان و موافقان یک نامه

نامه محسن رضایی به مقام معظم رهبری  واکنش‌های متفاوتی را میان سیاستمداران درپی داشت.

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری در گفت‌وگو با مهر گفت: از نامه آقای محسن رضایی حمایت می‌کنیم زیرا ایشان از سر دلسوزی چنین نامه‌ای را به رهبری نوشته است.

از سوی دیگر عده‌ای از چهره‌های سیاسی بیشترین حجم مخالفت با نامه محسن رضایی را به‌خود اختصاص دادند.شدیدترین واکنش از سوی روح‌الله حسینیان، رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس بود که در گفت‌وگو با فارس گفت که محورهایی از نامه و بیانیه سیاسی محسن رضایی و موسوی با هم مشترک است که این امر نشان می‌دهد اینگونه نامه‌ها و بیانیه‌ها از یک مرکز مشترک برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: اگر منظور از وحدت، وحدت با سران فتنه است که همچنان بر طبل مخالفت و ایستادگی در راه شیطانی خود می‌کوبند، این وحدت، خیانت به ملت است.

کد خبر 98605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز