گروه اقتصادی: دولت ارائه لایحه بودجه سال 1389 را یک هفته دیگر به تاخیر انداخت.

درحالی‌که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هفته گذشته وعده داده بود لوایح بودجه سال 1389 و برنامه پنجم توسعه این هفته تقدیم مجلس خواهد شد اما12 دی خبر رسید که گویا تصمیم دولت تغییر کرده و این هفته فقط لایحه برنامه پنجم توسعه به مجلس ارائه می‌شود.

براساس اظهارات محمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، دولت قصد دارد ابتدا لایحه برنامه پنجم توسعه را تقدیم مجلس شورای اسلامی‌ کند به‌طوری که این لایحه هفته جاری توسط رئیس‌جمهوری تقدیم مجلس خواهد شد.

بدین‌ترتیب، ارائه لایحه بودجه سال 1389 هم به هفته آینده موکول شده است. با توجه به فرصت زمانی محدود تا پایان سال، هنوز معلوم نیست که مجلس بررسی کدام یک از این دولایحه را در اولویت قرار خواهد داد.

میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به ترکمنستان در هفته جاری اظهار داشت: تلاش می‌کنیم که در جلسات علنی هفته جاری، لایحه برنامه توسعه به مجلس تقدیم شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین درباره لایحه بودجه سال آینده گفت: انتظار می‌رود در بررسی این لایحه اختلاف نظرهایی که نمایندگان مجلس با دولت در زمان بررسی بودجه سال 88 داشتند، تکرار نشود.

میرتاج الدینی تاکید کرد: دولت در لایحه بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌ها و اعتبارات بخش عمرانی کشور دارد که‌این مسئله مورد توجه نمایندگان مجلس نیز هست.

کد خبر 98593

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز