گروه سیاسی: دبیر جمعیت آبادگران جوان گفت: صلابت و عزت ما به خاطر مورد توجه قرار گرفتن محوریت ولایت فقیه در کشورمان بوده است.

حسن بیادی در گفت‌وگو با ایسنا  افزود: در این روزهای حساسی که کشور ما در صحنه‌های جهانی مورد توجه قرار گرفته است و البته با زورگویی‌های استکبار جهانی روبه‌روست شاهد نابسامانی‌های جدی در فضای سیاسی کشور و همچنین عدم‌هماهنگی لازم در بین دلسوزان واقعی نظام هستیم.

وی با بیان اینکه  ادامه چنین روندی نگرانی‌هایی را در میان ملت شریف ایران پدید آورده است، گفت: یکی از معضلات قابل تأمل ایجاد چنین فضایی، قوت گرفتن گروه‌های افراطی و بی‌منطق، تسویه حساب‌های شخصی از طریق توسعه افترا و دروغ‌پردازی‌ها و در نتیجه جدایی بسیاری از دلسوزان از یکدیگر و هتک حرمت جایگاه اصولی‌ترین و مترقی‌ترین اصل قانون اساسی یعنی اصل ولایت فقیه است.

بیادی ادامه داد: اگرچه پذیرش نقادی و گوش دادن به‌نظرات کارشناسی و دلسوزانه از سوی مسئولان اجرایی کاهش یافته و آستانه تحمل و حلم و بردباری در آنها پایین آمده است اما برهم زدن تکایا و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و ایجاد تشنج و حرمت‌شکنی به مقدسات به هیچ وجه توجیهی عقلانی نداشته و ندارد و خدشه‌دار شدن احساسات مردم و بی‌حرمتی به ارزش‌های مقدس را به‌دنبال داشته است.

وی محکوم کردن اقدامات برخی در روز عاشورا  را از سوی احزاب و گروه‌های سیاسی در چارچوب نظام یک ضرورت خواند و خاطرنشان کرد: تمام گروه‌های دلسوز و معتقد به انقلاب و نظام باید وضع موجود را درک کنند و براساس چنین وضعی گذشت و عذرخواهی را مورد توجه قرار دهند تا بتوانند به وحدت دست پیدا کنند.

بیادی در ادامه گفت: با تندروی و تحریک و تخریب و برخوردهای غیرعقلایی و سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های غیرمنصفانه و تند نمی‌توان در فضای سیاسی کشور آرامش ایجاد کرد و همه گروه‌ها و احزاب معتقد به نظام و رهبری حتما باید حول محور ولایت با همدیگر وحدت کنند، حتی اگر به خواسته‌های آنان توجهی نشده باشد. 

وی همچنین توجه داشتن نخبگان به موضوع بصیرت را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: بصیرت داشتن، آن هم در وضع موجود از لوازم دستیابی به وحدت است که اگر نباشد باید مطمئن باشیم وحدت به شکل مطلوب برقرار نخواهد شد. وی تاکید کرد: در حرکت عاشورایی امام حسین(ع) هیچگاه دیده نشد برای رسیدن به پیروزی، حتی یک لحظه از خطوط قرمز ارزش‌های دینی و اخلاقی عبور شود.

کد خبر 98505

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز