جمعه ۱۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ده‌ها تن از مردم ایتالیا دراعتراض به ساخت دیوار فولادی درمرز نوارغزه، دربرابر سفارت مصردر شهر رم تجمع کردند.

همزمان با تجمع در شهر رم، شمار زیادی از صلح طلبان حامی فلسطین در دیگر پایتخت های بزرگ کشورهای اروپایی ازجمله لندن، پاریس، برلین و آمستردام هم در برابر سفارتخانه های مصر در این کشورها تحصن کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از رم، تظاهرات کنندگان پنجشنبه شب 10دی اقدام مصر را در احداث دیوار فولادی زیرزمینی خجالت آور خواندند و آن را در راستای خدمت به امنیت رژیم صهیونیستی دانستند.

تظاهرات کنندگان همچنین با در دست داشتن پارچه نوشته هایی، تحریم غزه را جنایت ضد بشریت خواندند و بایکوت رژیم صهیونیستی و مصر را خواستار شدند.

یکی از تظاهرات کنندگان (یک خانم مسیحی ایتالیایی) به خبرنگار صدا و سیما در رم گفت: واقعا شرم آور است که کشوری اسلامی همچون مصر با همدستی با رژیم اسرائیل در کشتار فلسطینی‌ها شرکت می‌کند و علاوه بر مسدود کردن گذرگاه رفح، دیوار فولادی در مرز با نوار غزه احداث می کند.

یکی دیگر از شهروندان رم گفت: مصر با ساخت دیوار فولادی و بستن گذرگاه رفح که تنها راه کمک رسانی به فلسطینی های ساکن غزه است ، اقدامی ناجوانمردانه انجام می‌دهد

کد خبر 98472

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز