مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: پروژه نیمه‌تمام آزاد راه تهران - پردیس که در زمان بهره‌برداری با مخالفت‌های بسیاری مواجه شده بود، بار دیگر به پیشنهاد وزارت راه‌و‌ترابری، توسط پلیس مسدود شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان این مطلب گفت: در فصل زمستان به‌دلیل وجود پاره‌ای مشکلات موجود در مسیر تهران - پردیس پلیس راهنمایی و رانندگی با هماهنگی و پیشنهاد وزارت راه‌وترابری این آزادراه را برای تکمیل مسیر مسدود کرد.

اسکندر مؤمنی در حاشیه سی و سومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در جمع خبرنگاران در مورد عدم‌صدور اجازه تردد در آزاد راه‌های مشکل‌دار توسط پلیس‌ راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: وزارت راه‌وترابری تمامی اهتمام را به خرج داد تا ایمنی لازم را در محور تهران - پردیس به کار گیرد و این محور در ایام تابستان بار ترافیکی تهران را به پردیس سبک کرد.
وی افزود: در فصل زمستان به‌دلیل وجود مشکلات موجود در آزاد راه تهران – پردیس، پلیس راهنمایی و رانندگی با هماهنگی و پیشنهاد وزارت راه‌وترابری این آزاد راه را مسدود کرد.

کوتاهی مشاور پروژه

همچنین وزیر راه‌وترابری که رئیس کمیسیون ایمنی راه‌هاست با اشاره به کوتاهی مشاور اجرای این پروژه، گفت: به‌دلیل عدم‌تکمیل تونل مسیر رفت آزاد راه تهران - پردیس، وزارت راه‌و‌ترابری اقدام به احداث کنار‌گذری کرد که به‌دلیل کوتاهی مشاور این قطعه به خوبی طراحی نشد و پس از ایام تابستان محور مذکور بسته شد.

حمید بهبهانی در جمع خبرنگاران افزود: تا قبل از احداث این آزاد راه بار ترافیکی تهران به جاجرود بسیار زیاد بود و همین مورد، موجب شد وزارت راه‌وترابری اقدام به احداث کنار گذر به جای تونل نیمه تمام این مسیر کند اما مشاور پروژه اعتقادی به ساخت این کنار گذر نداشت و این قسمت از مسیر را به خوبی طراحی نکرد که سر‌انجام در ایام تابستان اتومبیل‌ها از طریق همین کنار گذر عبور کردند.

وی تصریح کرد: پس از تابستان و سبک شدن بار ترافیکی مسیر مذکور به‌دلیل کاهش سفر محور تهران - پردیس بسته شد تا عملیات اجرایی تونل رفت مسیر تکمیل شود و تا ایام نوروز 89 آماده خدمات‌دهی به مسافران باشد.

جای خالی خودرو‌سازان

9دی  سی و سومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها بدون حضور نماینده‌ای از خودرو‌سازان برگزار شد تا نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف حاضر در این کمیسیون هرگونه نقص در این موضوع را به گردن شرکت‌های خودروسازی اندازند؛

به‌گونه‌ای که موضوع عدم‌تخصیص منابع اعتباری برای رفع مشکلات در این موضوع و همچنین نقص فنی و ایمنی خودروها عامل اصلی وقوع تصادفات و افزایش تلفات تصادفات عنوان شد. با وجود این وزیر راه‌وترابری در پاسخ به برخی انتقاد‌ها در زمینه علت عدم‌دعوت از نماینده‌ای از خودرو‌سازان گفت: فکر می‌کنم دعوت می‌کردیم بهتر بود.

کد خبر 98411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز