همشهری آنلاین - بهگفته مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران، با راهاندازی ۲کارخانه آسفالت و هدفگذاری برای تولید یکمیلیونو۶۰۰هزار تن آسفالت در سال۱۴۰۴، شهرداری تهران در پی ارتقای کیفیت زیرساختهای شهری است.
وضعیت کل آسفالت مصرفی:
-بیش از ۱۲۰۰۰۰۰تن آسفالت از ابتدای سال
مقدار توزیع آسفالت:
برای روسازی معابر مناطق ۲۲گانه: ۸۸۵هزار تن
روکش آسفالت بزرگراهها و پروژههای عمرانی تهران: ۳۱۵هزار تن
تأثیرات استفاده از آسفالت مرغوب:
- کاهش ارتعاشات واردشده به وسیله نقلیه
- کاهش مصرف سوخت
- کاهش استهلاک اجزایی مانند سیستم تعلیق، تایر و اتصالات خودرو
- افزایش ایمنی حملونقل
- بهبود مناظر شهری
- کاهش آلودگی صوتی
- کاهش هزینههای تعمیرات وسایل نقلیه
مشکلات آسفالت نامناسب:
- کاهش کیفیت سواری
- افزایش فشار بر خودرو
- افت ایمنی تردد
روکش آسفالت کدام بزرگراهها مرمت شده است؟
بزرگراههای آزادگان، شهید آوینی، یادگار امام، بزرگراههای همت، خرازی و زینالدین، بزرگراه شهید یاسینی، شهید بابایی، نیایش، حکیم، چمران، امام علی(ع)، شهید باقری، آبشناسان، جناح، علامه جعفری، لشگری، میدان فتح، شهید دوران، شهید شوشتری، رمپ بزرگراه بعثت به خاوران، شهید رجایی، آیتالله سعیدی، شهید کاظمی، تندگویان، شهید آوینی
اهداف این حوزه برای سال۱۴۰۴:
• تأمین ۱۶۰۰۰۰۰تن آسفالت
• راهاندازی کارخانه بازیافت آسفالت
راهاندازی کارخانه بازیافت آسفالت تا پایان سال
مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران:
طراحی دقیق مخلوط آسفالتی، انتخاب مصالح مرغوب و اجرای استاندارد لایههای روسازی، از منظر فنی و اقتصادی اهمیت بالایی دارد و درنتیجه سرمایهگذاری در ارتقای کیفیت آسفالت نهتنها به کاهش نرخ تصادفات کمک میکند، بلکه شاخصهای بهرهوری و ایمنی شبکه حملونقل را نیز بهطور چشمگیری بهبود میبخشد. شهرداری تهران پس از راهاندازی ۲کارخانه آسفالت همگام با آخرین استاندارهای روز دنیا، امسال برای سومین سال متوالی موفق به عبور از رکورد تولید یکمیلیون تن آسفالت برای بهسازی روکش معابر پایتخت شد. هدفگذاری ما تامین یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن آسفالت در سال۱۴۰۴ است و اینکه کارخانه بازیافت آسفالت را هم تا پایان امسال راهاندازی کنیم.
نظر شما