چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

گروه ورزشی: دو گل در فاصله2 دقیقه چلسی را از اولین شکست خانگی در یک سال اخیر نجات داد و به پیروزی 2 بر یک این تیم مقابل فولام انجامید.

 فولام که ده روز قبل منچستریونایتد و پیش از آن لیورپول را شکست داده بود، با گل دقیقه چهارم زولتان‌گر امیدوار شد که پس از 30 سال در استمفوردبریج به پیروزی برسد. پس از آن چلسی دست به حمله زد ولی در نیمه‌اول نتوانست موقعیت خطرناکی به‌وجود آورد.

در غیاب هانگلند بهترین مدافع فولام، پانتیل مامور یارگیری مستقیم با دروگبا بود و به خوبی توانست او را مهار کند ولی مصدومیت و تعویض این مدافع غنایی به دروگبا فرصت داد که در آخرین بازی‌اش قبل از رفتن به جام ملت‌های آفریقا گل تساوی را در دقیقه 73 به ثمر برساند. تنها 2 دقیقه بعد گل به خودی اسمالینگ، بازیکن فولام چلسی را به 3 امتیاز بازی رساند تا این تیم 45 امتیازی شود. بدین‌ترتیب چلسی که در 5 بازی اخیرش یک شکست و3 تساوی داشت با این پیروزی فعلا در صدر جدول باقی ماند.

کارلو آنچلوتی پس از این پیروزی گفت: «تغییر نتیجه بازی پس از نیمه اول کار آسانی نبود. ما خوب بازی نمی‌کردیم. در نیمه‌دوم با اراده بالاتری بازی کردیم. می‌خواستیم این بازی را ببریم و سیستم بازی را تغییر دادیم.کار ما فوق‌العاده بود.» آنچلوتی که تیمش در ماه آینده دروگبا را در اختیار ندارد، اضافه کرد که تیمش بدون او هم مشکلی نخواهد داشت: «دیدیه 19 گل زده ولی امسال بدون او هم خیلی خوب بوده‌ایم.

ما در لیگ قهرمانان 3 بازی را بدون او برده‌ایم. در لیگ برتر هم می‌توانیم این کار را بکنیم. همچنین می‌توانیم در برخی بازی‌ها سیستم تیم راتغییر دهیم و با دو بال بازی کنیم.» روی هاجسون سرمربی فولام معتقد بود که تیمش در این بازی حداقل لیاقت یک امتیاز را داشت: «زدن گل اول و دفاع از این برتری برای 70 دقیقه و بعد دریافت 2 گل در دو دقیقه کمی دشوار بود. بابت نتیجه ناراحتم، ولی از نمایش تیم راضی‌ام.»

دومین پیروزی مانچینی

دومین بازی مانچینی روی نیمکت منچسترسیتی هم موفقیت‌آمیز بود و این تیم توانست در زمین ولووز به پیروزی 3 بر صفر برسد، هرچند سرمربی ایتالیایی در این دو بازی با دو حریف آسان روبه‌رو شده. سیتی در این بازی نمایش خوبی داشت و با 2 گل توز و ضربه ایستگاهی گاریدو مزد، حملاتش را گرفت. مانچینی که در اولین مصاحبه‌اش گفته بود سیتی را به رتبه چهارم می‌رساند، پس از این پیروزی گفت که تیمش حتی پتانسیل قهرمانی هم دارد: «نمایش فوق‌العاده‌ای بود. ارائه چنین نمایشی تنها 2 روز پس از بازی مقابل استوک مرا خیلی خوشحال می‌کند. تیم بهتر از چیزی است که در روز اول تصور می‌کردم بنابراین قهرمانی هنوز هدفی واقع‌بینانه است.

ما 19 بازی دیگر داریم، بنابراین هر چیزی ممکن است. ما تیم خوبی داریم و اگر تمرکزمان را حفظ کنیم، این کار شدنی است.» سیتی با این پیروزی 35 امتیازی شد و در صورت پیروزی در بازی عقب‌افتاده‌اش، فاصله‌اش با چلسی به 7 امتیاز می‌رسد. مانچینی در این بازی روبینیو را روی نیمکت قرار داده بود و مهاجم برزیلی که در 5 دقیقه پایانی به زمین رفت، سازنده گل سوم برای توز بود. مانچینی اما دلیل این کار را جلوگیری از خستگی روبینیو عنوان کرد.

تاتنهام نزدیک می‌شود

تاتنهام هم با پیروزی 2 بر صفر مقابل وستهم 37 امتیازی شد تا حداقل برای 24 ساعت جای آستون‌ویلا در رتبه چهارم را بگیرد. لوکا مودریچ هافبک کروات که پس از مصدومیت طولانی‌اش به ترکیب اصلی بازگشته بود، در دقیقه یازدهم زننده گل اول بود و جرمن دفو در دقایق پایانی با زدن چهاردهمین گل این فصل پیروزی مقابل تیم سابقش را تضمین کرد.

ردنپ فصل گذشته در حالی به تاتنهام پیوست که این تیم برای بقا می‌جنگید، ولی حالا امیدوار است که تیمش سهمیه لیگ قهرمانان را به دست آورد: «سال گذشته فوق‌العاده بود. ما تحول بزرگی داشتیم و فراتر از انتظارات بودیم. حالا من اهداف بزرگی برای تیم دارم. چرا نتوانیم در جمع 4 تیم برتر باشیم؟ می‌توانم به سادگی بگویم که می‌توانیم با کسب رتبه هفتم (تاتنهام فصل گذشته هشتم شد) بهتر از فصل قبل نتیجه بگیریم ولی دلیلی ندارد که نتوانیم به لیگ قهرمانان برسیم، هرچند کار سختی است.»

کد خبر 98360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز