گروه سیاسی: در حالی که مردم تهران و شهرهای دیگر کشور، روزهای پس از عاشورای حسینی را همچنان در سوگ سالار شهیدان نشسته‌اند

و هنوز از انتشار خبر حرمت‌شکنی در روز عاشورا و جان باختن تعدادی از هموطنان خود بهت‌زده‌اند، بیانیه‌های گوناگونی در محکومیت رفتارهای برخی افراد در این روز صادر شد.

منابع رسمی و دولتی کشته‌شدگان روز عاشورای تهران را 5نفر و مجروحان وقایع این روز را 60 نفر اعلام کرده‌اند، اما منابع بیمارستانی هنوز در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

درخواست سپاه برای اشد مجازات

در همین حال، سپاه پاسداران تهران بزرگ در بیانیه‌ای خواهان اشد مجازات برای عاملان این حوادث شده است. در این بیانیه آمده است: فرماندهان، مدیران و بسیجیان سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، ضمن محکومیت شدید این توهین هولناک، این اهانت سهمگین به عاشورا و تفکر و فرهنگ عاشورایی را به ساحت مقدس امام زمان‌(عج) و نایب بر حقش حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تسلیت عرض کرده و از مسئولین قضایی کشور اشد مجازات را برای مسببان این حرمت‌شکنی آشکار خواستارند.

سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، در این بیانیه همچنین اقشار مختلف جامعه خصوصا نخبگان، خواص، دانشجویان، فرهنگیان، اصناف و... را به محکوم‌کردن این حرمت‌شکنی دردناک فراخواند.

ندای هل من ناصر

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در بیانیه‌ای جداگانه آورده است: از مسئولین ذیربط درخواست می‌نماید که با شناسایی عوامل و مسببان این وقایع ناگوار، قاطعانه برخورد نموده و آنان را به سزای قانونی و شرعی اعمال خویش برسانند.

در بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  نوشته شده است: با تسلیت این حرمت‌شکنی بزرگ به ساحت مقدس ولی عصر(عج) و رهبر فرزانه و مراجع تقلید و کلیه حوزویان و دانشگاهیان بابصیرت و آحاد ملت اعلام می‌دارد امروز پاسخگویی به ندای هل من ناصر حسینی در استمرار آرمان امام راحل و شهدای والا مرتبه اسلام و حفظ و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و بصیرت در برابر فتنه‌گران و اطاعت از ولی فقیه واجب‌الاطاعه و رهبر حکیم و فرزانه حضرت آیت‌الله‌العظمی ‌خامنه‌ای (دامت‌برکاته) که حجت شرعی و قانونی برای همه است، تجلی پیدا می‌کند.

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داده است: اطمینان داریم که خروش حسینی شما عاشورائیان و غیرت دینی و انقلابی ملت آگاه و حاضر در صحنه توطئه دشمنان اسلام و نظام اسلامی را چون گذشته خنثی خواهد کرد.

می‌کشند و به گردن دیگران می‌اندازند

حزب موتلفه هم بیانیه جداگانه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: حزب مؤتلفه اسلامی از نیروی انتظامی که در روز عاشورای حسینی تحمل کردند، از اسلحه قانونی خود استفاده نکردند، به‌خاطر امام حسین (ع) زخمی شدند و بهانه‌ای به دشمنان ندادند و موجب شدند آدمکشان فرقه اموی و منافقین که خود می‌کشند و به گردن دیگران می‌گذارند رسوا شوند، به سهم خود تقدیر دارد.

سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در بیانیه‌ای از حضور مردم ولایتمدار در دفع فتنه قدردانی کرد.همچنین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در محکومیت وقایع روز عاشورا، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

اطلاعیه وزارت اطلاعات

بنابر اعلام وزارت اطلاعات، تعدادی از منافقین در وقایع روز عاشورای تهران دستگیر شدند. به گزارش مهر، یک منبع آگاه در وزارت اطلاعات این خبر را داده است.

کد خبر 98237

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز