شیراز - شلتوک‌کار، خبرنگار همشهری: دبیر شورای راهبردی فناوری اطلاعات شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور از عدم دانش فنی به‌عنوان مهم‌ترین مشکل پیش‌روی توسعه فناوری یاد کرد.

همایون یزدان‌پناه در سی‌وچهارمین جلسه راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات، شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور اظهار داشت:

توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کلان‌شهرهای کشور دچار چالش است و مهم‌ترین مشکل پیش روی توسعه فناوری، عدم دانش فنی و تحریم‌های استکبار در زمینه تجهیزات و ابزارهای فناوری اطلاعات است.

وی شورای راهبردی فناوری اطلاعات را بازوی مشورتی و تصمیم‌ساز کلان‌شهرها دانست و افزود: برنامه راهبردی توسعه 5 ساله فناوری اطلاعات و ارتباطات 7 کلان‌شهر کشور با اعتبار 750 میلیون تومان تدوین شده است.

یزدان‌پناه همچنین از تدوین برنامه 5 ‌ساله دوم شهرداری‌های الکترونیک در سال 1391 خبر داد و با بیان اینکه ارائه 55 خدمت الکترونیکی از طریق کانال‌های دسترسی به اینترنت از جمله برنامه‌ها است، افزود: 400 طرح بزرگ و کوچک برای سند چشم‌انداز 20 ساله در نظر گرفته شده است که شهرداری الکترونیک هر شهری متناسب با ظرفیت و بودجه تخصیصی خود عمل می‌کند.

دبیر شورای راهبردی فناوری اطلاعات کلان‌شهرهای کشور در ادامه با تاکید بر اینکه حمایت از فناوری اطلاعات تنها اختصاص بودجه نیست، گفت: حمایت در فناوری اطلاعات تغییر در روش‌های سنتی و تبدیل‌ آن به آخرین دستاوردهای روز جهان است، به‌طوری که در مدارس کشور به‌جای قلم و کاغذ از کیبورد و کامپیوتر استفاده شود.

وی در مورد تعامل با بخش خصوصی در زمینه گسترش فناوری اطلاعات گفت: هر شهری باید متناسب با سیاست‌های شهرداری و میزان توانمندی‌های خود عمل کند.

کد خبر 98135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز