مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

گروه شهری: نخستین همایش منطقه‌ای نحوه تعامل صنعت و سکونت در مقوله توسعه شهری، همزمان با روز پژوهش با حضور استادان دانشگاه، مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی، مشاور فرهنگی شهردار تهران و مدیران شهری و مراکز صنعتی در منطقه21 برگزارشد.

در این همایش ابتدا سید محمد موسوی شهردار منطقه 21 و رئیس همایش به ویژگی‌های مهم منطقه21 که از جمله آنها همجواری صنعت با بخش مسکونی است اشاره کرد و گفت: رابطه متقابل صنعت و سکونت در منطقه21 در3 آیتم اولویت بندی شده است؛

مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی ناشی از سکونت از نگاه متولیان صنعت در منطقه و شناخت نقص همجواری صنعت در توسعه یا عدم‌توسعه سکونت ، موضوعی است که در این همایش به آن پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: 80درصد بافت منطقه21 فرامنطقه‌ای و صنعتی بوده و تنها 20درصد آن مسکونی است که از این حیث به لحاظ قرار گرفتن در طرح جامع شهری شاید بی‌نظیر باشد.

شهردار منطقه 21 با اشاره به اهداف این همایش گفت: شناخت رابطه متقابل صنعت و سکونت در منطقه، بررسی نقش مدیریت شهری و نهادهای غیردولتی در ساماندهی مسائل صنعت و سکونت و ارائه راهکارهای عملی به‌منظور کاهش مسائل و آسیب‌های صنعت و سکونت از جمله اهداف این همایش است.

در ادامه این همایش، سیدرضا مصطفوی مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: یکی از وظایف دفتر مطالعات، شناسایی مشکلات شهروندان و ارائه آنها به مدیران شهری است که به این منظور تاکنون 100 هم‌اندیشی در سطح مناطق برگزارشده است.

وی افزود:  علاوه بر هم‌اندیشی‌های محلی، 17همایش منطقه‌ای در حوزه اجتماعی و فرهنگی پیش‌بینی شده است که این همایش‌ها در سطح مناطق در حال برگزاری است و همایش منطقه‌ای صنعت و سکونت در منطقه21 از جمله این همایش‌هاست.

کد خبر 97612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز