همشهری آنلاین: کاخ سفید خبر داد که رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خواستار سفر به ایران و دیدار با مقام‌های این کشور شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال، جان کری سناتور دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا قصد دارد به عنوان نخستین مقام آمریکایی بلند پایه پس از سه دهه به ایران سفر کند.

بر اساس این گزارش، هدف از این سفر گفتگو با مقام‌های ایرانی در آستانه به پایان رسیدن سال 2009 است که به ادعای رئیس جمهوری آمریکا پایان مهلت پذیرش شروط غرب برای ایران است.

در همین رابطه یک مقام کاخ سفید از درخواست این سناتور دموکرات برای سفر به ایران خبر داده و خاطرنشان کرد این سفر یک اقدام شخصی بوده و ارتباطی با مواضع دولت آمریکا ندارد. این در حالی است که هنوز پاسخ مقام‌های ایران به این درخواست روشن نیست و با توجه به تنش‌های روز افزون در روابط تهران - واشنگتن، گمانه زنی‌های متفاوتی در این زمینه از سوی محافل سیاسی آمریکا انجام می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این بارها درخواست شخصیت‌های آمریکایی را برای سفر به این کشور نپذیرفته با این حال گفته می‌شود در صورت پذیرش درخواست سناتور کری از سوی تهران، دولت آمریکا مخالفتی با این سفر نخواهد داشت.

خاطرنشان می‌شود که روز گذشته رابرت گیبس سخنگوی کاخ سفید در تلاش بیهوده برای منصرف کردن کشورمان از حقوق مشروع هسته‌ای از جمله حق غنی سازی اورانیوم مدعی شد ایران باید تهدیدهای آمریکا درباره برنامه هسته‌ای خود را جدی بگیرد.

کد خبر 98078

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز