دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: سهمیه ماهانه بنزین 80 لیتری برای هر خودرو شخصی برای 3ماه زمستان از نیمه‌شب 30 آذر در کارت‌های هوشمند سوخت تحویل صاحبان خودرو شد.

براساس تصمیم ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور از ابتدای سال‌جاری 20 لیتر از سهمیه خودروها کاسته شد. سهمیه‌ها براساس تصمیم جدید این ستاد از اول دی‌ و نخستین ماه زمستان تا پایان آن با 20 لیتر کاهش مجدد به 80 لیتر رسیده است.

سهمیه‌بندی از 6 تیر ماه سال 1386 تاکنون به اجرا درآمده و سهمیه خودروهای شخصی و عمومی به‌صورت فصلی در کارت هوشمند عرضه می‌شود.در این دوره سهمیه موتورسیکلت‌ها مطابق گذشته معادل ماهانه 30 لیتر و سهمیه خودروهای عمومی نیز همانند دوره پیش تعیین شده است.

برای نمونه سهمیه تاکسی‌های بنزین‌سوز ماهانه 500 لیتر و تاکسی‌‌های دوگانه سوز ماهانه 200 لیتر است. طبق قانون بودجه سال88، دولت مکلف بود بازار مصرف‌ بنزین را با ابزار دوگانه سهمیه‌بندی و فروش آزاد به‌گونه‌ای تنظیم کند که بنزین تولید داخل با قیمت یارانه‌ای و بنزین وارداتی به قیمت آزاد عرضه شود. در حال حاضر به‌دلیل اعمال سهمیه‌های بالا دولت در میانه سال با کسری منابع برای واردات مواجه شده و باید متمم بودجه به مجلس ارائه شود.

سهمیه تاکسی‌های دوگانه‌سوز ماهانه می‌شود

30آذر  در اظهارات تازه‌ای رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور اعلام کرد: سهمیه سوخت تاکسی‌های دوگانه‌سوز که پیش‌تر به‌صورت روزانه عرضه می‌شد، از دی ماه امسال به‌صورت ماهانه توزیع می‌شود.

به گزارش شانا، رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور با بیان اینکه 70 درصد تاکسی‌های کشور دوگانه‌سوز هستند، افزود: این اقدام با هدف تقویت حمل‌ونقل عمومی و پیشگیری از مراجعه مکرر رانندگان تاکسی‌های دوگانه سوز به جایگاه‌های بنزین انجام می‌شود.

به گفته سردار محمد رویانیان، از این پس ارائه سهمیه سوخت به تاکسی‌های دوگانه سوز به‌صورت روزانه ممنوع است. رویانیان در مورد زمان اجرای این طرح گفت: طرح عرضه سوخت به‌صورت ماهانه به تاکسی‌های دوگانه سوز از سوی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت برای اجرا ابلاغ شده و از دی ماه اجرایی می‌شود.

کد خبر 97862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز