همشهری آنلاین: سیم کارت‌های بین‌المللی تلفن همراه با نام یونیور سال کارت بهمن امسال به تعداد نامحدود وارد بازار کشور می‌شود

به گزارش واحد مرکزی خبر، مسئول طرح واردات و توزیع این سیم کارت در ایران در نشستی با خبرنگاران به این مطلب اشاره کرد و گفت: این سیم کارت در واقع ریز تراشه‌ای الکترونیکی است که به میزان نیاز بازار، به قیمت 590 هزار و اعتبار نخستین رایگان 100 هزار ریال، عرضه خواهد شد.

منوچهر فارسی با بیان اینکه طرح نخستین تهیه این سیم کارت‌ها برای حل مشکلات زائران ایرانی به خارج از کشور آغاز شد افزود: این سیم کارت با مشارکت چند شرکت خارجی و داخلی و به اشتراک گذاشتن فناوری‌ها، در کشور آلمان تولید می‌شود.

وی گفت: این سیم کارت در تمام انواع گوشی‌های تلفن همراه قابل استفاده و فقط برای استفاده در خارج از کشور و 5 قاره جهان طراحی شده است.

مسئول طرح واردات و توزیع این سیم کارت در ایران با اشاره به هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات رادیویی و گمرک کشور برای واردات و عرضه این سیم کارت افزود: خدمات گسترده و مستمری به دارندگان این سیم کارت ارائه خواهد شد.

معاون اجرای این طرح نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این سیم کارت در کشور سرویس و تجهیزات مخابراتی محسوب نمی شود گفت: صرفه جویی 95 درصدی در هزینه برقراری ارتباط، ثابت بودن شماره و مشخص شدن آن پیش از خروج از کشور، نداشتن هزینه دریافت مکالمه، امکان استفاده از خدمات اپراتوری رایگان فارسی و قابلیت شارژ اینترنتی با مراجعه به پورتال www.universalcard.ir از مزیت های این سیم کارت است.

شهروز فارسی به مثبت بودن آزمایش‌های چند ماهه این سیم کارت با اعزام نمایندگانی به کشورهای ژاپن،‌ امارات عربی متحده، ترکیه، عربستان و برزیل اشاره کرد و افزود: امکان استفاده در کشورهای نیکاراگوئه،‌ کنگو، ونزوئلا فراهم نشده است.

وی گفت: 75 درصد تماس‌های مسافرانی از سیم کارت‌های خارجی استفاده می‌کنند از خارج به داخل است و با استفاده از یونیور سال کارت بیشتر تماس‌ها از ایران به خارج برقرار خواهد شد که از اتلاف ارز جلوگیری می‌کند و بر درآمد داخلی می‌افزاید.

معاون اجرای طرح واردات و توزیع یونیور سال کارت در ایران گفت: در مرحله نخست این سیم کارت در تهران و در محله دوم در تمام کشور توزیع و تلاش می‌شود وبا جذب مشارکت‌های داخلی برای بومی سازی تولید آن، درمرحله سوم صادرات این محصول به کشور‌های منطقه آغاز شود.

شهروز فارسی افزود: این سیم کارت‌ها در دفاتر هواپیمایی، درصورت همکاری در دفاتر امور مشترکان تلفن همراه و یا با ایجاد مراکزی مخصوص، عرضه می‌شود.

مدیر اجرایی این طرح نیز در جمع خبرنگاران از مکاتبه با اپراتور همراه اول برای بومی سازی این محصول در کشور خبرداد و گفت: با دیگر اپراتورها نیز مذاکره خواهیم کرد.

مصطفی راسخ با اشاره به اینکه استفاده از رومینگ تلفن همراه برای اپراتورهای داخلی هزینه زیادی دارد افزود : اپراتورها مایل به خروج سیم کارت های خود از کشور نیستند.

کد خبر 97781

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز