همشهری آنلاین: کارگردان فیلم پرهزینه جیمز کامرون با نام "آواتار" در اولین نیمه‌شب اکران فیلم در روز جمعه در آمریکا و کانادا به 3.5 میلیون دلار رسید.

 به گزارش خبرگزاری رویترز این رقم در مقایسه بار ارقام فروش افتتاحیه فیلم‌هایی مانند "قصه شفق: ماه جدید" -که در ماه نوامبر 26.3 میلیون فروخت، ممکن است رقم کمی به نظر رسد.

اما فیلم "ماه جدید" به خاطر قسمت اول این فیلم "شفق" که بر اساس رمان‌های عاشقانه خون‌آشامی پرفروش استفانی مه‌یر ساخته شده بود، از قبل طرفداران بسیاری داشت.

"آواتار"، در مقایسه، فیلم یا کتاب پیشینی نداشت و بر اساس ایده اصلی جیمز کامرون، کارگردان "تایتانیک" ساخته شده است.

 ناظران فروش فیلم‌ها همچنان بقیه روزهای آخر هفته را دنبال خواهند کرد تا موفقیت یا شکست نهایی فیلم آواتار را تعیین کنند.

فیلم آواتار که با پشتیبانی استودیوی فوکس قرن بیستم، ساخته شده است، یکی از گران‌قیمت‌ترین فیلم‌های ساخته‌شده تا به حال است. فوکس گفته است که 237 میلیون دلار خرج ساختن فیلم شده است، اما گزارش‌های رسانه‌ای مدعی شده‌اند که هزینه واقعی فیلم حدود 300 میلیون دلار است.

فوکس کفته است که 150 میلیون دلار دیگر هم برای بازاریابی فیلم در سراسر جهان خرج کرده است.

ناظران فروش فیلم انتظار دارند که آواتار 75 میلیون دلار دیگر در روزهای آخر هفته در سینماهای آمریکا و کانادا بفروشد،‌که یک شروع خوب برای فیلم است که به صورت سه بعدی هم به نمایش درخواهد آمد.

فیلم آواتار با جلوه‌های ویژه خیره‌کننده، موجودات بیگانه آبی‌رنگی را به تصویر می‌کشد که با زبان جدید اختراعی "ناوی" با شیوه بیانی مخصوص حرف می‌زنند.

کد خبر 97725

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز