گروه سیاسی: رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه‌ها و تلاش‌های ایران برای حفاظت از محیط‌زیست، راهکارهای جمهوری اسلامی ایران برای استقرار عدالت و حفظ محیط‌زیست جهانی را تشریح و تبیین کرد.

محمود احمدی‌نژاد در اجلاس تغییرات اقلیمی در دانمارک اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت از پروتکل کیوتو و تقویت آن آمادگی خود را برای ادامه همکاری‌ها به‌خصوص در زمینه استفاده مطلوب از منابع انرژی، بومی‌سازی فناوری‌های زیست‌محیطی، متناسب با حمایت مالی و تکنولوژی توسعه پاک به‌طور فراگیر و یا به‌صورت دوجانبه اعلام می‌کند.

احمدی‌نژاد در این نشست7پیشنهاد و راهکار برای کاهش و کنترل آلودگی و جلوگیری از تخریب محیط‌زیست در جهان ارائه کرد و از جمله پیشنهاد کرد که سال 2011 به‌عنوان سال اصلاح الگوی مصرف و کاهش آلودگی در جهان اعلام و برای توسعه فرهنگ قناعت انسانی برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اوضاع افغانستان پس از اشغال این کشور از سوی نیروهای بیگانه گفت: ملت افغانستان به‌مراتب ضربه‌ای شدیدتر از ویتنام به آمریکا وارد خواهد کرد و اوباما در حال حرکت به سمت باتلاق است.

محمود احمدی‌نژاد در جمع مسلمانان و اعضای اتحادیه‌های اسلامی دانمارک، خاورمیانه را محل خیزش ادیان الهی، کانون اصلی انرژی و محور ارتباط‌های سیاسی جهان برشمرد و اعلام کرد: قدرت‌های استعماری از 500 سال پیش به‌دنبال تسلط بر منطقه بوده‌اند؛ زیرا می‌دانند هر کس بر خاورمیانه مسلط باشد بر کل جهان مسلط است.

کد خبر 97619

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز