گروه شهری: شهردار تهران در مراسم افتتاح مسجد پیامبر اعظم(ص) یکی از سیاست‌های اصلی شهرداری تهران را توسعه مراکز فرهنگی و مذهبی دانست و گفت:

برای ساخت مساجد مکان‌یابی می‌کنیم، به این صورت که در مناطقی که توسعه یافته‌اند و مساجد کمتری دارند، مسجد می‌سازیم.

دکتر محمدباقر قالیباف تصریح کرد: مساجد فقط نباید مصلا باشند؛ باید به یک دارالعماره تبدیل شوند. مسجد محل حکومت بوده و محلی است که باید نیازهای مادی و معنوی مردم را پاسخ دهد.

رویکرد شهرداری مسجد‌محور و محله محور است، بنابراین مساجد را باید به سمتی ببریم که دارالعماره باشند. اگر قرار باشد در مساجد فقط نماز بخوانیم و بعد در مسجد را ببندیم، ظلم بزرگی به مسجد کرده‌ایم. باید بتوانیم در مساجد مشکلات مردم را برطرف کنیم.

شهردار تهران در ادامه سخنان خود در حاشیه افتتاح مسجد پیامبر اعظم، با رد شایعاتی در مورد  ریزش تونل توحید اعلام کرد: این قول را می‌دهم که پس از تاسوعا و عاشورای حسینی تونل توحید به‌صورت کامل به بهره‌برداری برسد.

محمد باقر قالیباف افزود: بخشی از قسمت بیرونی تونل توحید  باید تخریب می‌شد. درحال‌حاضر نیز آن دیوار را تخریب و بتن ریزی می‌کنیم، خودتان می‌گویید ریزش تونل توحید شایعه بوده است، پس حرفی باقی نمی‌ماند.

وی گفت: نمی‌دانم چرا عده‌ای اینگونه به موضوع تونل توحید می‌پردازند و شایعاتی در رابطه با آن خلق می‌کنند اما ظرف امروز و فردا مسیر تخریب دیوار باز می‌شود و این قول را می‌دهم که پس از تاسوعا و عاشورای حسینی تونل به‌صورت کامل به بهره‌برداری برسد.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به سفر خود به دانمارک گفت: بحث چگونگی استفاده از انرژی و جایگزینی انرژی پاک به‌جای فسیلی مطرح بوده  و  همچنین موضوع حمل‌ونقل عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شهردار تهران با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته بیشترین سهم را در تولید گاز CO2 داشته‌اند، افزود: خطری که امروز وجود دارد و جامعه بشری را تهدید می‌کند نتیجه چندین دهه استفاده بی‌اندازه کشورهای توسعه یافته  از سوخت‌های فسیلی است که به جامعه بشری خسارت وارد کرده است.

بیشترین سهم را در جبران این مشکل باید کشورهای توسعه یافته داشته باشند و بخشی از این هزینه‌ها را تقبل کنند و باید قدری آنها جلوی رشد صنعت خود را بگیرند.
قالیباف  ادامه داد: آنها نباید این توقع را داشته باشند که کشورهای توسعه نیافته یا در حال توسعه وارد مدار توسعه نشوند، آنها باید توسعه خود را منطقی‌تر کنند تا این خطر برطرف شود.

کد خبر 97610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز