گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه هم‌اکنون در 40 جبهه‌کاری توسعه متروی تهران دنبال می‌شود، گفت:

خوشبختانه اکنون در ساخت و بهره‌برداری از مترو تا 85 درصد به‌خودکفایی رسیده‌ایم. سیدجعفر تشکری‌هاشمی افزود: با گام بلندی که مجلس برای توسعه مترو برداشته، درصورت تامین بموقع اعتبارات می‌توانیم در سال آینده و سال‌های بعد توسعه مترو را سالانه به 20 تا 25 کیلومتر نیز برسانیم که امیدواریم در این زمینه هرچه سریع‌تر اعتبارات تخصیص یافته به متروی تهران و سایر شهرها از صندوق ذخیره ارزی محقق شود.

وی تصریح کرد: بومی‌سازی‌ مترو در ساخت و بهره‌برداری تا 85 درصد، نه تنها نشان از آن دارد که توانایی‌های لازم برای توسعه سریع مترو و رفع معضل ترافیک را داریم و مهم‌ترین مسئله تامین منابع مورد نیاز است، بلکه این نوید را می‌دهد که با توسعه مترو بتوانیم در سطح گسترده و قابل‌توجهی اشتغال‌زایی در کشور ایجاد کنیم.

معاون شهردار تهران گفت: خوشبختانه امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که واگن‌های خط 5 مترو در داخل کشور در حال ساخت است و اگر کارخانه‌های واگن‌سازی‌ مورد حمایت قرار گیرند، می‌توانند هر هفته 2واگن آماده کنند و تحویل دهند.

وی خاطرنشان کرد: در شهر تهران که روزانه 21 میلیون جابه‌جایی صورت می‌گیرد و اکنون تنها 11 میلیون جا‌به‌جایی حمل‌ونقل عمومی محقق می‌شود دیگر ابزارها و روش‌های قدیمی پاسخگو نیست و باید به‌دنبال توسعه سهم حمل‌ونقل عمومی در سفرهای روزانه باشیم.

تشکری هاشمی افزود: در حال حاضر تنها در خطوط 1، 2، 5 و بخشی از خط 4 که به بهره‌برداری رسیده روزانه یک میلیون و 700 هزار نفر جابه‌جا می‌شوند در حالی که اگر واگن‌های مورد نیاز همین خطوط تامین شود، تنها در خطوط موجود می‌توانیم ظرفیت جابه‌جایی مسافران را تا دو برابر افزایش دهیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که یک میلیارد دلار تصویب شده توسط مجلس از اعتبارات صندوق ذخیره ارزی برای توسعه متروی تهران هرچه سریع‌تر محقق شود و این اعتبارات تا پایان سال‌جاری در اختیار مترو  قرار گیرد.

کد خبر 97543

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز