همشهری آنلاین: دکتر محمدباقر قالیباف در پیامی ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت امام راحل(ره)، یادآور شده است: انقلاب اسلامی ما آسان بدست نیامده، آرمان‌های امام دست آوردهای کوچکی نیستند.

ثمره سال‌ها مبارزه را نباید ساده از کف داد. خون شهدا را فراموش نکنیم. ایثارگری جانبازان را از خاطر نبریم.

به گزارش سما ، متن کامل پیام شهردار تهران به شرح زیر است:

هتک حرمت به عکس حضرت امام راحل (ره) از آن دست رویدادهایی بود که به گمان من نمی‌توان و اصلا نباید به راحتی از آن گذشت. به گمان من هر فرد یا افرادی که به هر شکلی مسبب شکل گرفتن این اقدام نا پسند بوده‌اند را باید جزو خائنین به آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی و مردم عزیز دانست. آن‌ها یقینا کسانی هستند که فراموش کرده‌اند امام راحل (ره) محور اتحاد تمامی نیروهای انقلاب شکوهمند اسلامی ما بوده‌اند.

فراموش نکنیم که: این انقلاب بی نام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

بر همین اساس است که به اعتقاد من آن‌ها که حرمت این عزیز سفر کرده را رعایت نمی‌کنند، به یقین خائنانی هستند که در فضای فتنه می‌خواهند بغض فرو خورده خود نسبت به امام راحل (ره) و انقلاب را نشان دهند.

اما از دیگر سو نباید فراموش کرد که باز صورت دیگری از اخلاق در این اقدام ناپسند مورد بی توجهی و فراموشی قرار گرفته است. این اقدام از منظری دیگر حاصل بی تقوایی آن‌هایی است که نه تنها فضای تهمت و شایعه سازی را از میان نبرده، بلکه اتفاقا می‌خواهند حتی الامکان بدان دامن بزنند.

آن ها کسانی هستند که حتی در رسانه‌های عمومی هم برای یکدیگر خط و نشان کشیده، همدیگر را تهدید کردند و خلاصه اوج بی تقوایی را با حرف زدن علیه دیگران و گوش دل نسپاردن به نصایح رهبر فرزانه انقلاب؛ به نمایش گذاشتند.

آنان کسانی هستند که به این ستون وحدت در انقلاب بزرگ اسلامی نیز توجه لازم را صورت نداده و خطا کرده‌اند. به گمان تمامی دلسوزان، امروز ملتهب کردن فضای عمومی جامعه اشتباه جبران ناپذیری است که نظام را درگیر خود ساخته و در عوض این فرصت را در اختیار عده‌ای فرصت طلب گذاشته که از آب گل آلود ماهی گرفته و هر روز به اقدام مخرب دیگری دست بزنند.

چنین است که امروز همه را یادآور می‌شوم که انقلاب اسلامی ما، آسان بدست نیامده، آرمان‌های امام دست آوردهای کوچکی نیستند. ثمره سال‌ها مبارزه را نباید ساده از کف داد. خون شهدا را فراموش نکنیم. ایثارگری جانبازان را از خاطر نبریم.

کنار تمام این یادآوری‌ها، حتما هم باید بر سر ضرورت برخورد با مسببین و عاملین این حرکت زشت به سختی ایستاد. به تعبیر دیگر، حالا نوبت ایستادگی دوستداران آن امام بزرگوار بر سر اعتقاداتشان است.

حالا باید موضع شفاف گرفت و نگاه‌ها را از زاویه سیاست معطوف به صورت زیبای وفاداری کرد. اصلا مگر می‌شود دم از انقلابی بودن بزنیم و حالا که سخن از شأن و حرمت آن معمار کبیر انقلاب است، سکوت کنیم؟ اصلا مگر می‌توان بر لب سخن از عشق و علاقه به آرمان‌های امام (ره) آورد و در دل آرام بود؟ بنابراین آنچه از مجموعه وفاداران به آرمان‌های امام (ره) و دلسوزان انقلاب انتظار می‌رود، حتما مرزبندی روشن و دقیق با چنین رویدادی است.

هر چند، نباید فراموش کنیم که دوستان ما در رسانه ملی هم با حرکت اشتباهشان بدعتی تازه پدید آورده و دل‌های فراوانی را به درد آورده‌اند. ما همگی معتقدیم که محکوم کردن آن اقدام زشت و اطلاع رسانی و شفاف سازی حاشیه آن باید صورت می‌گرفت، اما پخش این چنینی تصاویر آن هم از رسانه ملی هم جای سؤال دارد و هم جای تأسف. چه، به اعتقاد من این اقدام عجیب جز خوشحالی بدخواهان نظام ثمری دیگر نداشت و نفعی در ادامه حرکت، نصیب مردم انقلابی نکرد.

در پایان، تنها آرزویی در دل دارم، که شاید بتوان به برآورده گشتن آن طی ایام آتی امیدوار بود. اهالی رسانه به خصوص رسانه ملی با آرام سازی افکار عمومی و شفاف نمودن ماوقع چنان کنند که حضرت دوست در پایان خشنود بوده و رستگاری به همه عنایت فرمایند.

کد خبر 97319

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز