محمدرضا منصوریان: دور برگشت رقابت‌های لیگ‌برتر کشتی آزاد کشور درحالی از امروز آغاز می‌شود که با پایان پیکارهای دور رفت، بخش عمده‌ای از مشکلات این مسابقات برطرف شده و تیم‌های حاضر با آرامش خاطر بهتری رقابت‌های خود را انجام می‌دهند.

 در کنار آن تیم‌ها نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و تیم‌های متمول و مدعی اقدام به جذب کشتی‌گیران طراز اول جهان نظیر ماخوف و گاتسالوف روسی کرده‌اند. در این میان آنچه در راه برگزاری مسابقات لیگ اهالی کشتی را نگران کرده، قضاوت و نوع داوری‌ها بود. موضوعی که دبیر فدراسیون کشتی هم نسبت به آن واکنش جدی نشان داده و خواستار رفع این مشکلات شده است.

 این نکته‌ای است که با توجه به حساسیت مسابقات در روزهای آینده کمیته داوران باید به آن توجه جدی داشته باشند. به نظر می‌رسد که تنش‌های داوری در روزهای اخیر فروکش کرده و داورانی که اشتباه‌هایی داشته‌اند با دریافت تذکرهای جدی به عرصه قضاوت در لیگ بازگشته‌اند.

نفت – رشددانه در خانه والیبال تهران

در هفته اول دور برگشت لیگ‌برتر کشتی آزاد مهم‌ترین مسابقه در گروه دوم در تهران میان تیم‌های نفت تهران و رشددانه گرگان برگزار می‌شود. به دلیل آماده‌نشدن سالن هفتم‌تیر تهران که قرار است با بازسازی کامل به خانه کشتی در تهران تبدیل شود، این مسابقه حساس و دیدنی امروز ساعت 30/17 در محل خانه والیبال تهران برگزار می‌شود.

رشد دانه گرگان به زعم بسیاری از کارشناسان و حتی مربیان تیم ملی کشتی آزاد، پدیده دور رفت لیگ بوده و از آنجایی که رقابتی نزدیک با راه‌آهن خراسان برای صعود از گروه خود دارد، مسابقه امروز برایش ویژگی‌های خاص خود را دارد. یک نکته اینکه نفت تهران با توجه به قدرتی که امسال دارد، جدی‌ترین گزینه برای کسب مقام قهرمانی است و نکته دیگر اینکه تیم میهمان در دور رفت در خانه خود این تیم را به سختی آزار داده و با نتیجه‌ای نزدیک بازی را واگذار کرد.شاگردان غلامرضا محمدی در گرگان با حساب 4 بر 3 مقابل رشد دانه به برتری رسیده‌اند و حالا در تهران هر دو تیم با همه توان مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که با توجه به اسامی نفرات تیم نفت شانس پیروزی این تیم در مسابقه امروز بیشتر است.

نفتی‌ها با حسن رحیمی، مسعود اسماعیل‌پور، سعید داداش‌پور، صادق گودرزی، احسان لشگری، جعفر دلیری و محمد آذرشکیب خود را آماده این مبارزه کرده‌اند و تیم رشد دانه گرگان با مربیگری قهرمان سابق کشتی ایران و آسیا  اویس ملاح، مردانی همچون حیدر قلی‌نژاد، کمیل ذبیحی، سجاد محمدی، حسن طهماسبی، مجید درزی، مهدی مازنی و سیداحمد رسولی را به میدان فراخوانده است. به نظر می‌رسد در دیدار این دو تیم مبارزه‌های نزدیکی در اوزان 74، 96 و 120 کیلوگرم برگزار شود. در گروه دوم، پیش‌بینی می‌شود دیدار تیم‌های منتخب ملایر و راه‌آهن خراسان در ملایر باز هم به سود خراسانی‌ها به پایان برسد. تیم ملایری در لیگ 88 بضاعت چندانی ندارد و در مجموع مسابقه‌های دور رفت تنها 3 برد در 3 وزن داشته است.

دیدارهای آسان برای مدعیان گروه اول

از رقابت‌های دور برگشت در گروه اول نیز عصر امروز دو مسابقه در شهرهای بروجرد و همدان انجام می‌شود. در بروجرد، ماکیان این شهر حریف آسانی برای گاز مازندران است. مازندرانی‌ها هم از جمله مدعیان جدی لیگ امسال هستند و در کنار ملی‌پوشانی نظیر عباس دباغی، تقی داداشی، مهدی تقوی، علی‌اصغر بذری، رضا یزدانی و فردین معصومی در فاصله مسابقات رفت و برگشت 5 کشتی‌گیر جدید به نام‌های مهران نصیری، جابر صادق‌‌زاده، محمدمهدی یگانه جعفری، مرتضی رضایی قلعه و ابراهیم نصیری را هم به جمع نفرات خود اضافه کرده‌اند. به نظر می‌رسد که بهنام طیبی، سرمربی گاز مازندران به نفرات سرشناس خود برای دیدار امروز استراحت بدهد. دیگر مسابقه‌ این گروه در همدان میان تیم‌های نیروی زمینی و صنایع و معادن این شهر است.

نیروی زمینی اگرچه کشتی‌گیرانی نظیر حسن مرادقلی، ابوالفضل بهکار، رسول پیرمحمدی و امیر گل‌محمدزاده را در اختیار دارد، اما در مقایسه با تیم‌ همدانی که از مردانی همچون جمال میرزایی، سعید ابراهیمی، مصطفی یونسی‌نیا و دو کشتی‌گیر خارجی با نام‌های نریمان اسرافیلوف و مراد گایداروف که عناوین جهانی دارند، سود می‌برد از بضاعت کمتری برخوردار است و به همین دلیل شانس کمی برای پیروزی در دیدار‌ امروز دارد.

برنامه امروز لیگ برتر کشتی فرنگی

از هفته سوم رقابت‌های لیگ‌برتر کشتی فرنگی عصر امروز دو مسابقه در شهرهای تهران و ایذه برگزار می‌شود. در تهران، گاز اردبیل در خانه والیبال میهمان نیروی زمینی است و در ایذه تیم آنزان این شهر با سونی تهران روبه‌رو می‌شود. گاز کرمانشاه در هفته سوم استراحت دارد.

کد خبر 97278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز