شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

محمود حکیمی، کتاب «علی(ع) عدالت جاوید» را تا 10 روز دیگر منتشر می‌کند

حکیمی نویسنده و پژوهشگر، به فارس گفت: انتشارات لوح زرین کتاب «علی‌بن ابی طالب(ع) عدالت جاوید» را 10 روز دیگر منتشر خواهد کرد. وی تصریح کرد که این کتاب حالت داستانی ندارد و حالت تاریخی دارد و به بیان مفصل زندگی حضرت علی(ع) در وقایع بسیار از جمله جنگ‌های جمل، صفین و نهروان می‌پردازد.

حکیمی اظهار داشت که ضمیمه کتاب در 12 صفحه به سخنان امیرالمؤمنین درباره عدالت اختصاص دارد که از «نهج‌البلاغه» و «درر الکلم وغرر‌الحکم» استخراج شده است. «علی(ع) عدالت جاوید» قرار بود در نمایشگاه کتاب تهران که اردیبهشت ماه 1388 برپا بود، منتشر و عرضه شود. حکیمی همچنین عنوان کرد که تحریریه انتشارات قلم خواستار افزایش حجم کتاب «حضرت مهدی پیام‌آور محبت و مجری عدالت» شده است.

انتشار 3 کتاب تازه

ابراهیم حسن‌بیگی 3 کتاب داستان تازه به وسیله انتشارات انجمن قلم ایران منتشر کرد. به گزارش فارس، انتشار این کتاب‌ها در ادامه اجرای طرح انتشار 40 هزار صفحه کتاب از 40 پیشکسوت، با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

نام این کتاب‌ها سال‌های بنفش، اسب سفید خالدار و پایان راه است. سال‌های بنفش، شامل 2 داستان بلند به نام‌های سال‌های بنفش (داستانی درباره انقلاب) و دور شو کور شو است.

این کتاب در 463 صفحه به قیمت 7هزار تومان منتشر شده است. اسب سفید خالدار مجموعه 7 داستان برای نوجوانان است که در 304 صفحه به بهای 4600 تومان منتشر شده است. پایان راه هم حاوی یک داستان بلند به‌نام ریشه در اعماق (درباره جنگ تحمیلی) و 5 داستان دیگر به‌نام‌های چته‌ها، پایان راه، شیرزاد، یادگار پسر و مرتع است. تعداد صفحه‌های این کتاب 272 و بهای آن 4600 تومان است.

گنجشک‌ها و کتاب اشباح

احمد بیگدلی برنده جایزه کتاب سال از انتشار 2 رمان جدید با نام‌های «گنجشک‌ها در حیاط» و «بی‌تردید سه‌شنبه» خبر داد. احمد بیگدلی نویسنده در گفت‌وگو با مهر درباره کتاب‌های در دست چاپ و نگارشش گفت: در حال حاضر مشغول نگارش رمانی به نام گنجشک‌ها در حیاط هستم که این کتاب در 2 فصل خواهد بود.

تا‌کنون فصل نخست آن به پایان رسیده و پیش‌بینی‌ می‌کنم نگارش فصل دوم آن تا پایان آذر نهایی شود. وی ادامه داد: این رمان که مانند دیگر کارهایم کم‌حجم خواهد بود براساس یکی از افسانه‌های بسیار قدیمی که سینه به سینه از مادربزرگ‌ها به نوه‌ها رسیده است نوشته می‌شود و در اصل بازنویسی یک افسانه قدیمی ایرانی است که در فصل اول در قالب سنتی و در فصل دوم به شکل مدرن روایت می‌شود.

این نویسنده که با کتاب «اندکی سایه» برگزیده کتاب سال شده است در توضیح بیشتر رمانش بیان کرد: در فصل اول می‌خوانیم که دختری به نام حوری برای آوردن آب، لب برکه می‌رود و به ناگاه دستی از آب بیرون می‌آید و دختر که از این اتفاق ترسیده است ماجرا را برای مادربزرگ خود تعریف می‌کند.

مادربزرگ به او می‌گوید که آنها نسل اندر نسل این اتفاق در زندگی‌شان تکرار شده است و حال ناگزیرند شهر را ترک کنند. آنها از شهرشان خارج شده و به قلعه‌ای می‌رسند. دختر در را می‌کوبد و در باز می‌شود. دختر وارد قلعه می‌شود ولی پیش از ورود مادربزرگش در بسته می‌شود. داستان در این نقطه در فصل نخست متوقف می‌شود.

کد خبر 97192

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز