گروه اقتصادی: کمیسیون کشاورزی مجلس گزارش نهایی خود را درخصوص برنج‌های آلوده هندی به رئیس مجلس ارائه کرد

در این گزارش از ابهامات فراوان در مسئله آلودگی برنج‌های وارداتی سخن گفته شده و البته خود گزارش هم چندان شفاف و مستدل به‌نظر نمی‌رسد.

عباس رجایی، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در این گزارش با تاکید بر اینکه کمیسیون پس از بررسی‌ها نه تنها از توضیحات مسئولان ذیربط قانع نشده بلکه با ابهامات بیشتری روبه‌رو شده و از رئیس مجلس اقدامات مقتضی و لازم را خواستار شده است.

انتظار می‌رفت در گزارش کمیسیون کشاورزی مجلس، از نتیجه آزمایش برنج‌های وارداتی در آزمایشگاه‌های مستقل و غیردولتی خبر داده شده باشد اما در آن به اخبار منتشره در برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها استناد شده است.

گفتنی است اوایل مهرماه پس از اعلام خبر آلودگی برنج‌های وارداتی به فلزات سنگین از جمله «آرسنیک»، «سرب»، «جیوه» و «کادمیوم» از سوی اداره کل استاندارد استان تهران که پس از مدتی از سوی مسئولان سایر دستگاه‌های دولتی بدون ارائه دلایل قانع‌کننده تکذیب شد، کمیسیون کشاورزی مجلس این موضوع را مورد پیگیری قرار داد. 

کمیسیون کشاورزی مجلس معتقد است: بررسی‌های مفصل انجام شده و ملاحظه مدارک ارسالی از سوی رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در زمینه آزمایش‌های مجدد و سایر مدارک موجود، تناقضات بی‌شماری را ایجاد کرده و به‌نظر کمیسیون، ابهامات موجود نه تنها برطرف نشده بلکه ابهامات و مسائل جدیدی نیز ایجاد کرده است که به‌نظر می‌رسد باید به‌این موارد به‌صورت جدی پرداخته شود و پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.

کد خبر 97112

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز