دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

گروه بورس: مدیرعامل شرکت فرا بورس ایران از فراهم شدن امکاناتی برای خرید و فروش امتیاز وام مسکن در بازار فرا بورس ایران خبر داد.

به‌گزارش همشهری، بازار فرا بورس ایران که بیش از 2 ماه است فعالیت خود را آغاز کرده، به معامله سهام شرکت‌هایی اختصاص دارد که امکان فعالیت در بورس تهران را ندارند. این بازار در ابتدای فعالیت خود توانست با انجام معاملات گواهی سپرده بانک‌ها جذابیت جدیدی برای فعالان بازار سرمایه به‌وجود آورد.

هرچند بازار فرا بورس ایران هنوز ابعاد گسترده‌ای پیدا نکرده اما فعالان بازار سرمایه امیدوارند با عرضه سهام شرکت‌های جدید و همچنین ابزار معاملاتی جدید، ساختار این بازار روز به روز گسترده‌تر شود.

در تازه‌ترین اقدام، مسئولان این بازار درصددند زمینه‌ای را فراهم کنند تا امکان داد و ستد وام مسکن در این بازار فراهم شود. در همین رابطه مصطفی امید قائمی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران گفت: به‌دنبال مذاکراتی که با مسئولان بانک مسکن انجام شده قرار است امتیاز وام‌های مسکن این بانک در بازار فرا بورس ایران دادوستد شود.

وی با بیان اینکه بانک مسکن حساب‌هایی به نام حساب‌های سپرده سرمایه‌گذاری ویژه ممتاز، برای سرمایه‌گذاران خود افتتاح می‌کند توضیح داد: به کسانی که در این حساب‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، به غیر از سود سپرده کوتاه مدت، امتیازی تعلق می‌گیرد که از طریق آن این افراد می‌توانند به میزان یک میلیون تومان وام مسکن دریافت کنند.

قائمی با بیان اینکه گواهی امتیاز این وام‌ها در تمام شعب بانک مسکن قابل خرید و فروش است، ادامه داد: به‌دنبال توافق‌هایی که با بانک مسکن انجام شده، قرار است امتیاز این وام‌ها در بازار فرا بورس ایران داد و ستد شود.

مدیرعامل بازار فرا بورس ایران تصریح کرد: البته برای آغاز این معاملات به موافقت شورای بورس نیاز است و در صورتی که شورای بورس این وام‌ها را به‌عنوان نوعی ابزار مالی بشناسد ما قادر به انجام این معاملات خواهیم بود.

وی تاکید کرد: در این زمینه ما در اردیبهشت‌ماه امسال پیشنهاد خود را به سازمان بورس ارسال کرده‌ایم و درصورت موافقت شورا و سازمان بورس، معاملات این اوراق در فرا بورس ایران آغاز خواهد شد.

کد خبر 96864

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز