گروه اقتصادی: دولت برای تامین خواسته‌های خود برای اصلاح لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها در انتظار تصمیم شورای نگهبان است

و از سوی دیگر ارسال لایحه بودجه سال آینده را منوط به تعیین تکلیف لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها کرده است.

هفته گذشته رئیس مجلس اعلام کرد که طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار ارسال لایحه بودجه سال 1389 در موعد قانونی یعنی 15 آذرماه شده است، اما از اظهارات معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اینگونه برمی‌آید که دولت فعلا خیال ارسال لایحه بودجه سال 89 به مجلس را ندارد.

به گفته محمدرضا میرتاج‌الدینی، تقدیم لایحه بودجه سال 89 به مجلس منوط به تعیین تکلیف لایحه هدفمندکردن یارانه‌هاست.وی که با ایرنا گفت‌وگو می‌کرد، با اشاره به‌اینکه لایحه بودجه سال آینده در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور مراحل پایانی را طی می‌کند، افزود: پس از تعیین تکلیف لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها توسط شورای نگهبان، دولت به سرعت و ظرف یک هفته، لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در زمان رفت و برگشت لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها از مجلس به شورای نگهبان توافقات صورت گرفته دولت با کمیسیون ویژه در آن لحاظ شود، ادامه داد: این لایحه در هفته آینده مجددا در صحن مجلس مطرح خواهد شد که در آن توافقات صورت گرفته با دولت به لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها اضافه می‌شود و دولت منتظر پاسخ دوباره شورای نگهبان نخواهد ماند و لایحه بودجه را به سرعت و در نخستین فرصت تقدیم مجلس شورای اسلامی‌می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: چون لایحه بودجه محدودیت زمانی دارد پس در نخستین زمان ممکن و پس از تعیین تکلیف لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها به مجلس ارائه خواهد شد. 

گفتنی است لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها روز چهارشنبه 10 آذرماه در پی تذکر احمدتوکلی و بدون درنظر گرفتن پیشنهادهای کمیسیون ویژه مجلس، توسط علی لاریجانی به شورای نگهبان فرستاده شد که اعتراض دولت را به‌دنبال داشت.

در همین حال، سخنگوی طرح تحول اقتصادی دولت اظهار داشت: اگر اصلاحاتی که مد نظر دولت است صورت نگیرد،  قطعاً لایحه قابلیت اجرا ندارد و در دولت استرداد آن مطرح است.

کد خبر 96798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز