همشهری آنلاین: رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به صدور احکام قطعی تعدادی از متهمان بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات، گفت: دادگاه تجدیدنظر با دقت بررسی مجددی انجام داده است.

سید علی‌رضا آوایی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌درباره وضعیت احکام بازداشت شدگان حوادث اخیر در دادگاه‌های تجدیدنظر، اظهار کرد: برای تعدادی از متهمان در دادگاه تجدیدنظر رای قطعی صادر شده است و تعدادی از پرونده‌ها نیز تحت بررسی است.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه افزود: برخی از احکام صادره از دادگاه بدوی تایید و بخشی از آرا تبدیل به برائت شده، در بخشی از این احکام تخفیف داده و بعضی به جریمه تبدیل شده است.

آوایی افزود: دادگاه تجدیدنظر با دقت بررسی مجددی انجام داده است و هر تصمیمی را که دادگاه بدوی گرفته، تایید نکرده است، شان دادگاه تجدیدنظر در این است که به بررسی مجدد ماهیتی بپردازد. به اعتقاد بنده مسیر دادگاه تجدیدنظر تا الان در رابطه با رسیدگی به این پرونده‌ها مسیر نسبت قابل قبولی و خوبی بوده است.

توقیف اموال شیرین عبادی را از دادسرا تحقیق می‌کنم

وی درباره توقیف اموال و حساب‌های شیرین عبادی و خانواده‌اش گفت: این موضوع را از قول خانم شیرین عبادی دیدیم و بنا داریم به‌زودی در این‌باره تحقیقات جامعی از ناحیه دادسرا به عمل آوریم.

آوایی درباره انتشار اخبار مبنی بر ابقای وی در دادگستری استان تهران، گفت: مسئولان قوه در جواب تقاضای بنده مبنی بر این‌که من در جای دیگر مشغول خدمت شوم، گفتند که فعلا شما در دادگستری تهران انجام وظیفه کنید.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه با بیان این‌که برای ادامه خدمتم به ابلاغ کتبی نیازی نیست، افزود: ابلاغ‌های قبلی زمان‌دار نیست، بنابراین وقتی رئیس قوه قضاییه ابلاغ بدون زمان می‌دهد و آن ابلاغ با ابلاغ دیگری تمام نشده؛ ابلاغ قبلی به قوت خودش باقی است و نیاز به ابلاغ جدید نیست و در غیر این صورت با آمدن رئیس قوه برای تمامی قضات در کشور باید ابلاغ جدید صادر شود.

کد خبر 96765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز