جمعه ۱۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

قضات دادگاه اشتوتگارت آلمان، پدر نوجوان جنایتکار آلمانی را که در ماه مارس گذشته (اسفند‌ماه پارسال) با رفتن به مدرسه سابق خود، 15 نفر را به قتل رساند و سپس خودکشی کرد در مرگ 15 قربانی حادثه مقصر اصلی شناختند

به عقیده قضات این پرونده، اگر پدر تیم کرچمر (نوجوان تیرانداز) از اسلحه هایش مراقبت می‌کرد، این اتفاق نمی‌افتاد.

تیراندازی در مدرسه سابق

تیم کرچمر دانش‌آموز 17 ساله آلمانی صبح 11 مارس سال گذشته،  درحالی‌که چندین اسلحه به همراه خود داشت به مدرسه آلبرتویل در شهر وینندن رفت، آلبرتویل مدرسه‌ای بود که تیم تا یکسال قبل در آنجا درس می‌خواند اما به دلایل نامشخصی ترک تحصیل کرده و مشغول تجارت شده بود.

تیم به محض ورود به مدرسه اسلحه‌هایش را از زیر لباس و کیفش بیرون آورد و شروع به تیراندازی به سوی هم‌مدرسه‌ای‌های خود کرد، در این جنایت خونین او 15 نفر را به قتل رساند و تعداد زیادی از دانش‌آموزان را مجروح کرد.

نوجوان جنایتکار لحظاتی بعد از تیراندازی مرگبار،  وقتی متوجه شد پلیس مدرسه را به محاصره درآورده و به‌زودی دستگیر می‌شود به داخل یک سوپرمارکت که در نزدیکی مدرسه بود فرار کرد و در آنجا اسلحه را روی شقیقه‌اش گذاشت و خودکشی کرد.

یکی از دوستان سابق تیم که از این حادثه تیر‌اندازی جان سالم به‌در برده است، به خبرنگاران گفت: ما در کلاس درس نشسته بودیم که او با لباسی نظامی درحالی‌که اسلحه‌ای در دست داشت وارد کلاس شد، ابتدا فکر کردیم که او شوخی می‌کند اما او شروع به تیر‌اندازی کرد و بعد دیگر هیچ‌چیز نفهمیدم.

هشدار داده بود

با آغاز تحقیقات پلیسی درباره این جنایت، کارآگاهان جنایی آلمان دریافتند که این جوان عصبی در چت روم و سایت خود اعلام کرده بود که چندین اسلحه در منزل دارد و قصد دارد با رفتن به مدرسه قبلی‌اش از اسلحه‌های خود استفاده کند.

وی در وب‌سایت خود نوشته بود: «من از این زندگی فلاکت‌بار خسته شده‌ام؛ چرا که همه روزهای آن شبیه به هم هستند، مردم به من می‌خندند و هیچ‌کس مرا جدی نمی‌گیرد. به همین خاطر من به مدرسه‌ام در «وینندن» می‌روم تا آنجا را با خاک یکسان کنم.»

به گزارش پلیس شهر وینندن که تحقیقات گسترده‌ای را درباره انگیزه این نوجوان جنایتکار آغاز کرده بود، بررسی رایانه شخصی او نشان می‌داد که او نیمه شب پیش از جنایت، با ارسال پیامی به پدرش گفته بود قصد انجام چنین کاری را دارد اما پدر وی که یک تاجر ثروتمند است او را جدی نگرفته بود.

پدر تیم در بازجویی‌ها به ماموران پلیس گفته است که در روز حادثه پسر وی اسلحه‌ای را که خشاب آن پر بود با ‌٢٠٠ گلوله اضافی از اتاق خواب وی برداشته است که در بررسی‌های دقیق مشخص شد که از این تعداد، 130 گلوله آن شلیک شده بود.

پدر نوجوان جنایتکار به ماموران گفت که پسرش در زندگی هیچ کمبودی نداشته و سال گذشته نیز پس از ترک تحصیل، وارد کار تجاری شده بود. به گفته وی، پسرش یک بازیکن موفق ورزش تنیس بود و وی هرگز تصور نمی‌کرده که او دست به چنین جنایتی بزند.

 اتهام 15 قتل

با گذشت 9 ماه از این جنایت خونین که آلمان را به وحشت انداخت، قضات دادگاهی در اشتوتگارت، روز گذشته پدر نوجوان تیرانداز را به اتهام مشارکت در قتل‌ها مورد محاکمه قرار دادند،

در این دادگاه، قضات با این توجیه که اگر آقای کرچمر از اسلحه‌هایی که در خانه داشت با دقت مراقبت می‌کرد، فرزند نوجوان او نمی‌توانست به همین راحتی آنها را بردارد و حمام خون به راه بیندازد.

اما بی‌توجهی او و نگهداری 12 اسلحه در خانه،  باعث چنین جنایتی شده است؛ بنابراین باید وی نیز مجازات شود.با این توجیه، قضات دادگاه این مرد را در 15 مورد قتل و مجروح شدن 13 نفر مقصر شناختند.

کد خبر 96680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز