سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

گروه حوادث: جست‌وجوی پلیسی برای یافتن پسر13 ساله‌ای که 11 سال قبل درسن 2 سالگی ازمادرش گرفته شد آغازشده است.

اواسط آبان ماه سال‌جاری، زن جوانی با مراجعه به شعبه دوم دادیاری دادسرای جنایی تهران، به قاضی سلیمانی گفت: سال 77 فرزند 2ساله‌ام به نام احسان را به‌علت مشکلات مالی و به اصرار یکی از زنان همسایه به خانواده‌ای سپردم و از آن زمان تاکنون در حالی که بیش از 11 سال از این ماجرا می‌گذرد،

هر بار که از آنها می‌خواهم اجازه دهند فرزندم را ببینم آنها از این کار طفره می‌روند. برای همین تصمیم گرفتم ماجرا را به دادسرا اطلاع دهم. با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور قاضی پرونده، کارآگاهان اداره یازدهم آگاهی تهران بزرگ مأمور رسیدگی به این پرونده شدند.

در نخستین مرحله از تحقیقات، مادر احسان به اداره آگاهی دعوت شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او در تشریح ماجرا به افسر پرونده گفت: سال‌ها قبل در همسایگی منزل مادرم در کیانشهر، زنی به همراه دخترش به نام مریم زندگی می‌کرد.

وقتی آنها دیدند که من به‌علت بی‌سرپرستی و مشکلات مالی در بزرگ کردن پسرم با مشکلات زیادی مواجه هستم مرتبا نزد مادرم آمده و عنوان می‌کردند که بهتر است این بچه را به خانواده‌ای که بچه ندارند و از توان مالی بالایی هم برخوردار هستند بسپاریم تا بچه خوشبخت شود.

من و مادرم ابتدا موافق حرف‌های آنها نبودیم اما کم‌کم به آن رضایت دادیم. مدتی بعد مادر مریم با من تماس گرفت و گفت خانواده‌ای را می‌شناسد که می‌توانند از پسرم مراقبت کنند. به این ترتیب در تاریخ 27 مرداد سال 77، با این خانواده در یکی از میدان‌های شهر قرار گذاشتیم و پسرم را که آن زمان 2 ساله بود به آنها دادم.

زن جوان ادامه داد: من افرادی را که برای گرفتن پسرم به محل قرار آمده بودند نمی‌شناختم اما زن همسایه و دخترش از قبل آنها را می‌شناختند. از آن زمان تاکنون هربار که به زن همسایه می‌گویم می‌خواهم بچه‌ام را ببینم و یا اینکه از محل نگهداری او سؤال می‌کنم، او و دخترش به بهانه‌های مختلف از دادن جواب قانع‌کننده و یا نشان دادن آدرس محل زندگی فرزندم طفره می‌روند.

به همین دلیل من هم احتمال می‌دهم کسانی که برای گرفتن پسرم به محل قرار آمده بودند، اصلا نیت خیر و ثوابی نداشته‌اند و احتمالا فرزند مرا به خانواده دیگری فروخته‌اند.
سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: بعد از اظهارات این زن، همسایه‌ آنها دستگیر شد اما در بازجویی‌ها ادعا کرد از سرنوشت احسان خبر ندارد.

به همین خاطر قاضی سلیمانی این زن و دخترش را با قرار وثیقه راهی زندان کرد و با صدور دستور چاپ عکس پسربچه گمشده که حالا 13 سال دارد، در روزنامه‌ها از کسانی که از وی خبر دارند خواست اطلاعات خود را در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی قرار داده یا با شماره تلفن 51055511 تماس بگیرند.

کد خبر 96032

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز