چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

قضات دادگاه پروجای ایتالیا، سرانجام رای خود را درباره پرونده قتل دختر دانشجوی انگلیسی که در ایتالیا کشته شده بود، صادر کردند.

در این پرونده جنجالی که باعث اختلافات سیاسی بین 3 کشور انگلیس، ایتالیا و آمریکا شده بود متهم اصلی پرونده به 26 سال حبس محکوم شد.

یکم نوامبر 2007 ( دهم آبان ماه 1376 ) کارآگاهان پلیس پروجای ایتالیا در جریان یک جنایت خونین در خانه‌ای در یکی از محله‌های جنوبی این شهر قرار گرفتند. در این جنایت مرگبار یک دختر دانشجوی انگلیسی که در ایتالیا در حال تحصیل بود با ضربه چاقو در خانه‌‌ای که به همراه یک دانشجوی آمریکایی به نام آمانداناکس در آن زندگی می‌کرد از پای درآمده بود.

هنگامی که کارآگاهان جنایی پلیس به قتلگاه این دختر 21 ساله در خانه‌ اجاره‌ای رفتند، با جسد وی در حالی که گلویش با چاقو بریده شده بود، مواجه شدند.بررسی‌های اولیه از صحنه جنایت نشان می‌داد جنایتکار بعد از آنکه با دختر دانشجو درگیر شده وی را به قتل رسانده و سپس بدون آنکه سرقتی انجام داده باشد از محل گریخته است.

در حالی که این دختر جوان برای تحصیل از انگلیس به ایتالیا آمده بود، انعکاس خبر قتل وی در مطبوعات انگلیس جنجال گسترده‌ای را رقم زد که باعث شد کارآگاهان پلیس برای گشودن راز جنایت به‌شدت تحت فشار قرار گیرند.

فشار مطبوعات انگلیسی

در چنین فضایی کارآگاهان جنایی پلیس ایتالیا، 3 مظنون دخالت در این جنایت را دستگیر کردند، نخستین دستگیر شدگان هم اتاقی آمریکایی دختر جوان به نام آماندا ناکس و نامزد ایتالیایی او به نام رافائل سولیتو بودند.

با دستگیری دختر جوان،  وی در نخستین بازجویی‌ها ادعا کرد که این جنایت توسط مستخدم خانه صورت گرفته است و اگرچه او دستور قتل را صادر کرده اما مستخدم خانه مردیک را به قتل رسانده است.

با این ادعا مستخدم خانه دستگیر شد اما در ادامه تحقیقات کارآگاهان پلیس جنایی ایتالیا به مدارک بسیار مهمی دست یافتند که پرده از راز این جنایت برمی‌داشت. این مدارک نشان می‌داد دختر آمریکایی و نامزدش، در شب وقوع جنایت در حالی که در حالت مستی به سر می‌برده‌اند با مقتول درگیر شده  و در این زمان با انگیزه‌ای بسیار مبهم این دختر دانشجو را به طرز فجیعی به قتل رسانده‌اند.

آنها هیچ‌چیز را قبول نکردند

با مشخص شدن این موضوع، محاکمه این دو متهم در شهر پروجای ایتالیا یعنی همان‌جایی که جنایت در آن رخ داده بود، آغاز شد.در این محاکمه که 11 ماه طول کشید و مطبوعات از آن به‌عنوان یک ماراتن قضایی یاد می‌کردند، هر دو متهم اصرار داشتند که مرتکب جنایت نشده‌اند و اطلاعی از آن نداشته‌اند اما سرانجام قضات دادگاه ایتالیا مدارکی را ارائه کردند که نشان می‌داد این جنایت توسط آنها رخ داده است و به این ترتیب در نخستین روزهای این هفته، حکم خود را درباره این پرونده جنجالی صادر کردند.

براساس این حکم، آماندا ناکس دختر دانشجوی آمریکایی به 26 سال حبس و نامزد ایتالیایی او هم به 25 سال حبس محکوم شد.اما اعلام این حکم با واکنش شدید خانواده مردیک کرچر( مقتول) روبه‌رو شد؛

چراکه آنها معتقدند سیستم قضایی ایتالیا تحت فشارهای سیاسی آمریکا در این پرونده کوتاه آمده و رای ناعادلانه‌ای را صادر کرده است.این در حالی است که آماندا ناکس با  حکم طولانی‌مدت زندان روبه‌رو شده و به رویترز گفت که محاکمه او بسیار عادلانه بوده و او از حکمی که برایش صادر شده رضایت دارد.

کد خبر 97003

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز